Wybierz region

Wybierz miasto

    Krakowska jednakowa

    Autor: Kacz

    2002-07-05, Aktualizacja: 2004-12-18 00:28 źródło: Opole

    Według architekta Marka Budzińskiego ulica Krakowska, główny deptak w Opolu, zdecydowanie odbiega od standardu w jakim powinna być utrzymana. Różnorodne, kolorowe reklamy, świecące neony, jego zdaniem bardziej ...

    Według architekta Marka Budzińskiego ulica Krakowska, główny deptak w Opolu, zdecydowanie odbiega od standardu w jakim powinna być utrzymana. Różnorodne, kolorowe reklamy, świecące neony, jego zdaniem bardziej przypominają tandetne ulice Hongkongu, niż starego miasta. Przygotował on wstępny projekt ujednolicenia reklam na Krakowskiej.

    Według projektu Budzińskiego wszystkie szyldy i reklamy powinny być wykonane ze szlachetnych metali, szkła, żeliwa lub mosiądzu. Ujednolicona stylistyka i kolory mogłyby uczynić deptak naprawdę efektownym.

    Właściciele lokali mieszczących się przy Krakowskiej z zainteresowaniem przyjęli projekt. Oczywiście nie obeszło się bez wątpliwości. Najwięcej wzbudziły jak zwykle pieniądze. Nie wiadomo ile miałyby kosztować nowe szyldy i kto za nie zapłaci. Dodatkowo okazuje się, że niektóre sklepy funkcjonujące w ramach ogólnopolskiej sieci, nie mogą zmieniać logo firmy, bo automatycznie stracą prawa do marki.

    Okazuje się jednak, że kontrowersyjny pomysł Budzińskiego jest tylko wstępnym projektem, który musi zaakceptować wojewódzki konserwator zabytków, a przede wszystkim rada miasta, której uchwała określi co na Krakowskiej można zmienić i kto będzie za to płacił.

    Sonda

    Czy lekarze powinni robić transfuzję wbrew woli umierającej?

    • Tak (62%)
    • Nie (38%)

    Korzystamy z cookies i local storage.

    Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.