Rusza kolejna, czwarta już edycja konkursu dla przedsiębiorców, którzy chcą zająć się e-biznesem. Ci, którzy od 26 października złożą do regionalnych instytucji finansujących wniosek o dotację i będą mieli najlepsze pomysły, mogą liczyć na dofinansowanie projektu pokrywające aż 85 proc. jego wartości.

Masz zdjęcie do tego tematu?

Wyślij
Do tej pory dofinansowanie z Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości otrzymało 539 projektów na kwotę 375 mln zł. W tej edycji na uczestników czeka aż 135 mln. zł.

Ze złożeniem wniosku należy się spieszyć, bo dotychczasowe nabory kończyły się przed czasem, a dotacje rozchodziły się błyskawicznie.

- Przedsiębiorcy podpisujący umowę z PARP na dofinansowanie e-usług są zobowiązani do kontynuowania projektu jeszcze przez 3 lat po zakończeniu okresu dofinansowania. Dlatego tak ważne jest, aby firmy miały taki pomysł, który trwale pozwoli utrzymać się na rynku - tłumaczy Monika Karwat-Bury, rzecznik prasowy PARP. Zwłaszcza ważne jest, aby nie powielać pomysłów, które dostały wsparcie w poprzednich edycjach.

- Trzeba pamiętać, że konkurencja też dostała dotacje i dlatego nie warto powielać istniejących już pomysłów - dodaje Monika Karwat-Bury.

Dziś ponad 200 osób z całej Polski bierze udział w organizowanym w Warszawie w pierwszym Ogólnopolskim forum e-biznesu - trendy i prognozy organizowanym przez PARP.

Podczas tego spotkania uczestnicy dowiedzą się o najnowszych trendach w e-biznesie oraz perspektywach jego rozwoju - zarówno na rynku polskim, jak i światowym.

Forum ma na celu wymianę myśli i doświadczeń między specjalistami działającymi na polu e-biznesu a przedsiębiorcami, którzy już prowadzą firmę w sieci lub dopiero planują taką działalność.

W poprzednich edycjach dofinansowanie dostały firmy inwestujące m.in. w branże e-doradztwa, e-turystyki, e-edukacji, e-zdrowia oraz w portale społecznościowe.

W branży e-doradztwa przedsiębiorcy postawili na doradztwo finansowe. Najwięcej projektów dotyczyło świadczenia e-usług takich jak: wirtualne symulacje biznesowe, analizy rynku, tworzenie portali porównujących usługi ubezpieczeniowe, doradztwo kredytowe oraz finansowe. Z kolei najpopularniejsze e-usługi związane z turystyką to: porównywarki miejsc noclegowych, wyszu-kiwarki lotów czarterowych i hoteli oraz systemy rezerwacji on-line. W branży edukacyjnej przedsiębiorcy postawili na kursy e-learningowe oraz pomoce naukowe.

Przedsiębiorcy chcą także tworzyć portale oferujące wsparcie przy podejmowaniu decyzji medycznych,systemy rezerwacji wizyt lekarskich on-line oraz systemy wspomagające i dobierające indywidualną dietę.

Po sukcesie Naszej-Klasy e-biznesmeni liczą także na duże zyski z kolejnych portali społecznościowych. W składanych wnioskach o dotację przeważają projekty portali skupiających określone grupy społeczne np.lekarzy, marynarzy, matki czy mieszkańców określonego miasta itp. - We wnioskach przeważają e-usługi, które powielają istniejące już pomysły. Jednak zdarzają się też projekty, które są próbą przeniesienia tradycyjnych usług w rzeczywistość internetową. To dobra wiadomość, ale należy pamiętać, że popyt na tego rodzaju e-usługi jest ograniczony i trend nie gwarantuje kolejnym przedsiębiorcom odniesienia sukcesu - mówi Monika Karwat-Bury. To jednak oznacza, że na rynku może powstać konkurencja między firmami, które dostały fundusze na taki sam lub podobny biznes.

Dlatego nie wszyscy podążają za istniejącymi trendami. Dofinansowanie dostały też projekty zupełnie unikalne, jak wdrożenie automatycznej komputerowej analizy spontanicznej ekspresji i mimiki twarzy, której wyniki wykorzystywane są do analiz w środowisku naukowo-psychologicznym, czy e-usługa polegająca na tworzeniu obrazów trójwymiarowych (rendering) przez Internet, co pozwala odciążyć komputer użytkownika.

Jednym z projektów z ostatniej edycji, który zostanie omówiony podczas forum to projekt firmy AB Industry. Proponowana przez tę firmę e-usługa polega na monitorowaniu zużycia mediów (np. energii elektrycznej, wody, gazu, ścieków, pary, chłodu, ciepła, pracy urządzeń, CO2) oraz optymalizacji kosztów działalności firmy. Usługa skierowana jest m.in. do zakładów produkcyjnych i usługowych, zakładów energetycznych, szpitali, centrów handlowych, biurowców, bloków mieszkalnych i innych obiektów, korzystających z różnego rodzaju mediów w bieżącej działalności.

Podczas dzisiejszego forum zaprezentowany zostanie także projekt firmy Samorządowy Informaor SMS dotyczący utworzenia internetowego serwisu i automatycznego systemu komunikacji zbiorowej SISMS dla mieszkańców gmin. Polega on na rozwijaniu e-usług dla polskich gmin w celu szybkiego powiadamiania lub wymiany informacji z ich mieszkańcami, poprzez przesyłanie krótkich wiadomości SMS o treści ostrzegawczej lub informacyjnej do mieszkańców gmin. Autorzy projektu chcą, aby usługą zostało objętych 2478 jednostek samorządu terytorialnego w Polsce.

Orgaznizatorzy forum zwrócą także uwagę na projekt firmy Benhauer Grzegorz Błażewicz dotyczący utworzenia platformy rekrutacyjnej dla polskiego sektora Małych i Średnich Firm Jobmatch.p - Scoringowa. Autorzy projektu chcą dostarczyć przedsiębiorcom kompletne rozwiązania IT do rekrutacji za pośrednictwem Internetu w modelu SaaS (Software as a Service). Dzięki temu masowo zwiększony został dostęp przedsiębiorców do taniego, efektywnego rozwiązania do zarządzania rekrutacją, na które do tej pory decydowały się tylko duże bogate firmy, które wybierały firmy informatyczne do realizacji dedykowanych wdrożeń systemów do zarządzania rekrutacją.

Czytaj także

    Komentarze (0)

    Podane dane osobowe będą przetwarzane przez Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Podanie danych jest dobrowolne. Pozostałe informacje na temat celu i zakresu przetwarzania danych osobowych oraz Twoich praw znajdziesz w regulaminie. Dodając komentarz akceptujesz regulamin.

    Zaloguj się / Zarejestruj się!

    Brak komentarzy. Możesz być pierwszy!