Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Korki w Opolu. Tablice podpowiedzą, jak jechać

Artur Janowski
- Tablica na ulicy 1 Maja pokaże kierowcom, jadącym w kierunku Zaodrza, średni czas przejazdu do skrzyżowania ulicy Spychalskiego z ulicą Niemodlińską - opowiada Piotr Rybczyński, wicedyrektor Miejskiego Zarządu Dróg.
- Tablica na ulicy 1 Maja pokaże kierowcom, jadącym w kierunku Zaodrza, średni czas przejazdu do skrzyżowania ulicy Spychalskiego z ulicą Niemodlińską - opowiada Piotr Rybczyński, wicedyrektor Miejskiego Zarządu Dróg. Arti
Pierwsze tablice w czwartek (16 lutego) zaczną wyświetlać czasy przejazdu na ulicach 1 Maja i Nysy Łużyckiej. MZD zastrzega, że system wciąż przechodzi testy.

Stalowe konstrukcje ze świetlnymi tablicami od dawna zastanawiały wielu opolan. W środę zaczęły się na nich pojawiać pierwsze komunikaty z informacją o czasie przejazdu samochodem w danym kierunku, a w czwartek urządzenia mają już działać całą dobę.

- Tablica na ulicy 1 Maja pokaże kierowcom, jadącym w kierunku Zaodrza, średni czas przejazdu do skrzyżowania ulicy Spychalskiego z ulicą Niemodlińską - opowiada Piotr Rybczyński, wicedyrektor Miejskiego Zarządu Dróg. - Kierujący zobaczą dwa różne czasy i będą mogli wybrać, czy chcą poruszać się zatłoczoną ulicą Piastowską, czy może jednak skorzystać z dawnej obwodnicy, czyli ul. Plebiscytowej i dalej jechać ul. Nysy Łużyckiej i Niemodlińską.

Druga tablica zaczęła działać na ul. Nysy Łużyckiej, przed budowanym mostem na ulicy Niemodlińskiej. Dzięki urządzeniu kierowcy, jadący ulicą Nysy Łużyckiej w stronę ul. Hallera zobaczą, że czas jazdy kładką obok mostu wyniesie np. 15 minut, a ulicą Wrocławską - choć to trasa dłuższa - podróż będzie szybsza. - Ostateczna decyzja należy do kierowcy, ale mamy nadzieję, że te tablice pomogą w jej podjęciu, a dodatkowo usprawnią ruch w mieście - przyznaje Rybczyński. - Proszę pamiętać, że po 20 lutym zaczyna się poszerzanie ul. Niemodlińskiej, a to będzie skutkować utrudnieniami w ruchu na tym kierunku.

System to nie tylko tablice, ale też czujniki zamontowane na ulicach, a całość kosztowała 153 tys. zł. Drogowcy mieli już okazję przekonać się, że system działa, ale jak podkreślają, nadal przechodzi testy.

- Kierowcy też muszą się z nim oswoić - ocenia Rybczyński.

Dwie tablice to dopiero wstęp do wprowadzenia systemu zarządzania ruchem.

Zobacz też: Inwestycja IAC w Opolu ma być warta około 20 mln dolarów [zdjęcia]

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na opole.naszemiasto.pl Nasze Miasto