Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Most z Pasieki na Wyspę Bolko. Miasto dołoży do przebudowy przeprawy nad Odrą?

Piotr Guzik
Piotr Guzik
Most z Pasieki na Wyspę Bolko czeka przebudowa
Most z Pasieki na Wyspę Bolko czeka przebudowa Piotr Guzik
Trzy firmy stanęły do przetargu na przebudowę mostu z Pasieki na Wyspę Bolko. Wszystkie oferty są wyższe od założeń urzędników. Jest prawdopodobne, że tym razem nie będzie powtórki konkursu.

Poszukiwania wykonawcy przebudowy mostu pieszo-rowerowego z Pasieki na Wyspę Bolko trwają od blisko roku. Do tej pory Miejski Zarząd Dróg trzy razy poszukiwał wykonawcy prac. Dwa razy okazywało się, że zgłoszone oferty są znacznie droższe od założeń.

Nie inaczej jest w przypadku przetargu trzeciego. W kasie miasta na ten cel przeznaczono 9,5 mln zł. Tymczasem najtańsza z trzech zgłoszonych ofert, opiewa na ponad 9,8 mln zł. Przedstawiła ją firma POM z Krapkowic.

Kolejna jest propozycja konsorcjum firm PBW Inżynieria z Wrocławia i DroMostTor z Lwówka Śląskiego - ponad 10,3 mln zł. Trzecią ofertę, wartą blisko 10,5 mln zł, zgłosiła firma Nowak-Mosty z Dąbrowy Górniczej.

Obecnie trwa weryfikacja ofert pod względem formalnym. Jeśli okaże się, że propozycja najtańsza nie będzie zawierała błędów, to prawdopodobne jest, że miasto zdecyduje się dołożyć brakujących 320 tys. zł. Powód? W przypadku poprzednich przetargów różnice pomiędzy szacunkami MZD a oczekiwaniami oferentów sięgały kilku milionów złotych.

Należy zaznaczyć, że pierwotnie miasto zakładało, że przebudowę mostu uda się wykonać za około 4 mln zł. Od tego czasu finansowanie inwestycji systematycznie zwiększano, ostatnio przenosząc na nią unijną dotację, która była przewidziana dla przebudowy kładki biegnącej pod mostem kolejowym nad Młynówką.

Przypomnijmy, że plan przebudowy mostu pieszego z Pasieki na Wyspę Bolko zakłada, że po obu stronach przeprawy dobudowane będą kładki dla pieszych. Nawierzchnia na obecnej płycie mostu będzie wymieniona i docelowo przeznaczona wyłącznie dla rowerzystów. Zabieg ten ma udrożnić przeprawę.

Jeśli w najbliższych tygodniach uda się rozstrzygnąć przetarg, to roboty powinny zakończyć się w wakacje 2020 roku. Planowany okres realizacji inwestycji to 12 miesięcy. W trakcie ich trwania most ma pozostać dostępny dla pieszych i rowerzystów.

Możliwe będą jednak czasowe zamknięcia przeprawy. Łączna liczba takich dni nie będzie mogła przekroczyć 60, a wykonawca nie będzie mógł go zamykać w soboty i w niedziele. Każde zamknięcie wykonawca będzie musiał pisemnie zatwierdzić w ratuszu.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Dziennik Zachodni / Wybory Losowanie kandydatów

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na opole.naszemiasto.pl Nasze Miasto