Na niebezpiecznym przejściu dla pieszych na ul. Ozimskiej w Opolu będzie sygnalizacja świetlna [ZDJĘCIA]

Piotr Guzik

Przejście dla pieszych na wysokości skrzyżowania ulicy Ozimskiej z Jakuba Kani jest jednym z najbardziej niebezpiecznych w w Opolu. Sytuację ma poprawić budowa sygnalizacji świetlnej. Miejski Zarząd Dróg zlecił właśnie przygotowanie dokumentacji.

Przejście jest owiane złą sławą. Na przestrzeni lat często dochodziło tam do potrąceń pieszych, także śmiertelnych.

Pod koniec maja 2018 roku kierowca skody śmiertelnie potrącił 69-letnią kobietę.

Na przejściu pojawiło się dodatkowe oświetlenie uliczne, a także żółte światła pulsacyjne. Na środku jezdni powstał też azyl dla pieszych, dzięki czemu nie muszą oni pokonywać od razu czterech pasów jezdni. Mimo

to kierowcy często pędzą ulicą Ozimską. Nie zwalniają szczególnie ci zjeżdżający z pobliskiego wiaduktu nad torami.

W przeszłości do zdejmowania nogi z gazu skłaniał fotoradar skierowany na zjazd z wiaduktu. Generalny Inspektorat Transportu Drogowego zdemontował go jednak w 2013 roku. Powodem były problemy z terenem, na których stało urządzenie. Właściciel ziemi chciał opłaty za dzierżawę gruntu pod fotoradar, bądź jego demontażu. Wygrała ta druga opcja.

Od pewnego czasu na przejściu jest też przejazd dla rowerzystów. Ci mają pierwszeństwo przed kierowcami aut. W praktyce jednak samochody często się nie zatrzymują i dochodzi do niebezpiecznych sytuacji. Kwestia ta była poruszana na posiedzeniu ratuszowej komisji ds. bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów ma się tam jednak poprawić. Miejski Zarząd Dróg ogłosił przetarg na opracowanie dokumentacji sygnalizacji świetlnej na tym przejściu.

Adam Leszczyński, rzecznik MZD informuje, że sygnalizacja ma być wzbudzana. W praktyce oznacza to, że dla kierowców poruszających się ulicą Ozimską cały czas świecić będzie się światło zielone. Sytuacja zmieni się, gdy pieszy bądź rowerzysta naciśnie przycisk przy przejściu. Wtedy to dla nich zapali się światło zielone, a kierowcy będą musieli się zatrzymać.

To będzie takie samo rozwiązanie, jakie funkcjonuje na przejściu dla pieszych na al. Witosa przy Uniwersyteckim Szpitalu Klinicznym - wskazuje Adam Leszczyński.

Rzecznik MZD informuje, że sygnalizacja mająca się pojawić przy skrzyżowaniu ulic Ozimskiej i Kani nie będzie włączona do tzw. "zielonej fali".

MZD czeka na oferty przetargowe do początku kwietnia. Dokumentacja ma być gotowa w drugiej połowie września. Nie jest jednak wykluczone, że drogowcy będą mieli ją wcześniej, bowiem oprócz ceny istotnym elementem oceny ofert będzie termin opracowania dokumentów.

Nie wiadomo natomiast jeszcze kiedy konkretnie powstanie sama sygnalizacja. Niewykluczone, że jeszcze w tym roku, choć bardziej prawdopodobny wydaje się początek 2020 roku.

Wideo

Więcej na temat:

Komentarze

Liczba znaków do wpisania:  4000/4000

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

13.03.2019, 20:09

Wy tam w tych radach i inny MZbzdetach to macie chyba klepki poluzowane ,nie dało się tego przejazdu dla rowerów wymalować dopiero po zainstalowaniu tej sygnalizacji a nie teraz tworząc tak niebezpieczny punkt? Pomijając temat że to przejście jest po środku niczego ,, czyli z nikąd do nikąd .Toż to jest działanie bez jakiegokolwiek pomyślunku a jeśli już muszą być faktycznie światła i nie będą zgrane w zieloną falę to nie napiszę kim będziecie bo to niebezpieczne dla mnie :)

13.03.2019, 19:17

Przejścia dla pieszych i ścieżki rowerowe tylko ze światłami. Rowerzysta nie ma prawa "nagle wjeżdżać na jezdnię", więc musi być podporządkowany światłom

13.03.2019, 18:22

Ile jest do bezpiecznego przejścia ze światłami? 100 metrów? Po co kolejne światła? By korki były większe? Przecież Opole ze smogiem podobno walczy - chyba to smogu nie zmniejszy...

13.03.2019, 16:13

Postawcie w jedną i drugą stronę radar. A na przejściu poprawić światła pulsacyjne na znacznie mocniejsze.

13.03.2019, 15:15

A wystarczyło zrobić chodnik pod wiaduktem

13.03.2019, 15:08

Czemu sygnalizacja nie będzie włączona do "zielonej fali"? Jeśli choć jedna sygnalizacja nie jest włączona, to cała zielona fala traci sens.
Jak coś robić, to dobrze, a nie byle jak.

Jeśli uważasz, że któryś z komentarzy łamie regulamin, to wyślij nam link do tego artykułu na pomoc@naszemiasto.pl

Wybrane dla Ciebie

Powiązane

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3