Bariery ustawiono krótko po południu, gdy ruch w tej części miasta jest nieco mniejszy. Problemów można się spodziewać w godzinach popołudniowych, bowiem jest to jedno z połączeń pomiędzy Śródmieściem a okolicą osiedla im. Armii Krajowej.
Na ulicy Oleskiej mogą tworzyć się jeszcze większe korki, niż zwykle. Podobnie może być na lewoskrętach z ulic Batalionów Chłopskich i Plebiscytowej.
Kierowcy, którzy zostawili pojazdy na parkingu przy ul. Rataja, znajdującym się przy zamkniętym odcinku tej drogi, będą mogli z niego wyjechać, kierując się w stronę barier przy wjeździe do WiK. Gdy wszyscy wyjadą, cała droga będzie zablokowana. Utrudnienie to nie dotyczy pieszych. Przejście chodnikiem nadal jest możliwe. Ogrodzono go barierami z obu stron.
Wygrodzenie ul. Rataja ma związek z wykonaniem nowego przebicia w nasypie kolejowym, które umożliwi połączenie tej drogi z ulicą Katowicką. - Realizacja tej części inwestycji jest możliwa na trzy sposoby. Metody jeszcze nie wybraliśmy, ponieważ najpierw musimy przeprowadzić ekspertyzę gruntu. Na jej wyniki trzeba będzie poczekać jeszcze dwa-trzy tygodnie - mówi Dariusz Tokarczyk, dyrektor ds. technicznych w firmie Banimex, wykonawcy centrum przesiadkowego przy Opolu Wschodnim.
W pierwszym etapie robót realizowana ma też być estakada nad ulicą Oleska, która będzie biec równolegle do torowiska. Oprócz tego zaplanowano przekładanie szeregu sieci oraz wycinki zieleni. Z tego względu bariery pojawiły się na odcinku ulicy Nysy Łużyckiej pomiędzy skrzyżowaniem z ul. Sikorskiego do rejonu ulicy Oleskiej. Ta droga także ma być wyłączona z ruchu. Zamknięte ma być też skrzyżowanie z ul. Dąbrowskiego, która z tego względu stanie się trasą dwukierunkową.
Zamknięta jest droga pieszo-rowerowa biegnąca wzdłuż ul. Bohaterów Monte Cassino od skrzyżowania ul. Katowicką do okolicy ul. Kośnego. Powodem jest wycinka drzew. Z powodu cięć zieleni prawe pasy będą w najbliższym czasie punktowo wyłączane z ruchu.
Budowa centrum przesiadkowego przy Opolu Wschodnim przewiduje też wykonanie tunelu pod ulicą Oleską, a także powstanie wielostanowiskowego przystanku autobusowego w miejscu wyburzonej stacji paliw. Wszystkie prace mają być zakończone w październiku 2020 roku. Ich koszt to 137 mln zł.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?