Remont stacji Opole Wschodnie. Roboty są prowadzone nawet w niedziele [ZDJĘCIA]

Piotr Guzik

Budowlańcy nie próżnują i nawet w dni wolne prowadzą prace na torowisku przy stacji Opole Wschodnie. Jednego toru już nie ma, widoczne są też postępy przy peronie. Równolegle trwa realizacja centrum przesiadkowego. Wykonano już bazę pod estakadę nad ul. Oleską

Prace na torowisku prowadzone są na zlecenie spółki PKP Polskie Linie Kolejowe. Rozpoczęły się na początku lutego od zdemontowania starej sieci trakcyjnej nad północnym torem. Od tego czas sam tor już zdemontowano. Obecnie nasyp jest pusty, ale wkrótce pojawić mają się na nim nowe podkłady oraz tory. Wzdłuż toru zamontowano już też słupy pod nową trakcję.

Widoczne są też postępy prac na samej stacji. W pierwszej kolejności zdemontowano stare zadaszenie i siedziska przystanku. Obecnie trwają przygotowania do budowy nowego, podwyższonego peronu, który ma ułatwić wsiadanie i wysiadanie z pociągów.

Zakres robót prowadzonych na zlecenie PKP PLK obejmuje łącznie modernizację pięciu torów i ośmiu rozjazdów, a także modernizację wiaduktu kolejowego nad ulicą Oleską. Prace podzielono na etapy, aby możliwe było utrzymanie ruchu pociągów towarowych kursujących do Elektrowni Opole oraz do Cementowni Odra.

Pierwszy etap ma być zakończony w połowie maja, prace są prowadzone nawet w niedziele. Całość ma być gotowa w drugiej połowie 2020 roku. Koszt to 34 mln zł.

Równolegle trwa przebudowa układu komunikacyjnego związana z budową centrum przesiadkowego przy stacji Opole Wschodnie.Te prace są prowadzone na zlecenie opolskiego ratusza. Ich pierwszym etapem jest m.in. wykonanie nowego przebicia w nasypie kolejowym (co umożliwi połączenie ulicy Katowickiej z Rataja), jak i powstanie estakady nad ul. Oleską, równolegle do torowiska.

Prace nad nowym przebiciem mają się rozpocząć na przełomie lutego i marca. Z kolei estakada już powstaje. W rejonie stacji paliw wykonano fundament pierwszego jej elementu. W dalszych etapach inwestycji, która ma być gotowa jesienią 2020 roku, wykonany będzie tunel pod ulicą Oleską, a także wielostanowiskowy przystanek autobusowy przy Uniwersytecie Opolskim. Te prace kosztują 137 mln zł.

Wideo

Więcej na temat:

Komentarze

Liczba znaków do wpisania:  4000/4000

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

26.02.2019, 14:29

Mogłyby tamtędy szynobusy jeździć byłoby to jakieś sensowne i ekologiczne rozwiązanie aby odkorkować zatłoczone miasto,niestety połączeń na tej lini brak,dwa nie wystarczą aby ludzie chcieli korzystać,ogromną zaletą tej lini jest połowę krótszy czas przejazdu np z Popielowa w stosunku do autobusu

19.02.2019, 15:27

OHYDNE MIASTO POZBAWIONE ZIELENI

19.02.2019, 12:42

Super 🙄

19.02.2019, 10:01

Centrum przesiadkowe, wielkie słowa, ale kto i na co ma się tam przesiadać, przecież tam pociągi towarowe jeżdżą ;-)

Jeśli uważasz, że któryś z komentarzy łamie regulamin, to wyślij nam link do tego artykułu na pomoc@naszemiasto.pl

Wybrane dla Ciebie

Powiązane

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3