System wypożyczalni rowerów miejskich istnieje w Opolu od 2012 roku. Przez cały ten czas jego operatorem jest firma Nextbike.
Umowa, która zakończyła się w piątek, była w mocy od 2015 roku. W czasie jej trwania opolanie dokonali blisko ćwierć miliona wypożyczeń jednośladów. System już wyłączono, a teraz firma zajmować będzie się zbieraniem rowerów z ulic Opola oraz demontażem stacji.
W ratuszu trwają już przygotowania do ogłoszenia przetargu, który pozwoli wyłonić operatora systemu rowerów miejskich na kolejnych kilka lat.- Analizujemy działanie systemu w ostatnich latach, temat ten będzie także konsultowany z ratuszowym zespołem rowerowym - mówi Daria Placek z biura prasowego urzędu miasta Opola.
Jarosław Piskorski ze Stowarzyszenia Rowerowego „Piasta Opole” i członek zespołu rowerowego podkreśla, że w nowej umowie należy utrzymać istniejącą ilość około 20 stacji rozsianych po terenie Opola.
- Wiem, że wątpliwości urzędników budzą też rowery cargo. W tej sytuacji warto byłoby umożliwić wypożyczanie rowerów wyposażonych w specjalne, atestowane foteliki do przewozu dzieci. Warto byłoby też pomyśleć o bardziej sprawnym systemie dokowania jednośladów w stacjach - uważa.
Z kolei Przemysław Pospieszyński, lider klubu radnych Koalicji Obywatelskiej, będzie zabiegał o to, aby część jednośladów posiadała napęd elektryczny.
- Będziemy też rozmawiali z prezydentem Arkadiuszem Wiśniewskim o tym, aby możliwe było zapinanie rowerów poza stacjami i odszukiwanie ich przez użytkowników systemu z pomocą aplikacji geolokalizacyjnej - zapowiada.
Opole przewiduje wyższe wydatki na rowery miejskie. W budżecie na 2019 rok zapisano na to ponad 1 mln zł. Wcześniej było to ponad 400 tys. zł na rok.
OPOLSKIE INFO [30.11.2018]
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?