Google, Apple, Microsoft, Amazon i Facebook to technologiczni giganci, których na tej liście nie mogło zabraknąć. Kto oprócz nich znalazł się w rankingu najcenniejszych marek świata? Zestawienie przygotowane zostało przez BrandZTM, a opublikowane przez znana agencję badawczą WPP i Kantar Millward Brown.
Ranking najcenniejszych marek świata: największe wzrosty, największe spadki
Największym wygranym ostatniego roku okazał się Amazon, który osiągnął najwyższy wzrost wartości spośród wszystkich marek w rankingu (wzrost o 40,3 mld dolarów, +41%). W czubie najszybciej rozwijających i bogacących się marek znalazł się też technologiczny Tencent (+27% w rok do roku) oraz Microsoft i IBM (obie marki + 18%).
W tym rankingu nie ma miejsca na spadki. Wyróżnić można jedynie marki, które rozwijały się wolniej. Warto jednak dodać, że ten wolniejszy rozwój i tak dawał milionowe dochody i możliwość zajęcia najlepszych pozycji w rankingu. Do marek z najniższym wzrostem zaliczamy Apple (+3%) i AT&T (+7%).
Łączna wartość 100 największych marek wzrosła o 8%, do poziomu 2 3,64 bilionów dolarów
Co wynika z rankingu?
Ranking najcenniejszych marek za 2017 r. świadczy o tym, że marki technologiczne wynoszą się na wyżyny. Rozwijają swoje brandy z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb konsumentów, zaspokajają potrzeby i upraszczają funkcjonowanie w świecie. Ponad 50% całkowitej wartości marek z TOP 100 pochodzi od marek związanych z technologią. Dla porównania w roku 2006 była to 1/3 całości.
Debiuty w rankingu TOP 100
W rankingu zadebiutowało 7 nowych marek w tym:
- XFinity,
- YouTube,
- Hewlett Packard Enterprise,
- Salesforce,
- Netflix,
- Snapchat,
- Sprint.
Ranking BrandZ co to takiego?
„Ranking BrandZ jest największą i najbardziej miarodajną platformą odzwierciedlającą dynamikę marek na całym świecie. Do rankingu wchodzą marki, które skutecznie wpisują się w styl życia dzisiejszych konsumentów. BrandZ bazuje na unikatowym badaniu wartości marek, które łączy wnioski z wywiadów przeprowadzonych z ponad 3 milionami konsumentów na całym świecie oraz analizę wyników finansowych i biznesowych poszczególnych firm (na podstawie danych Bloomberg i Kantar Worldpanel).” mat pras. Pierwszy ranking tego typu powstał w 2006 roku. Od tamtej pory całkowita wartość marek objętych rankingiem wzrosła o 152%. Ranking doskonale pokazuje nastroje i trendy w biznesie. Od kilku lat wiodącą branżą jest technologia.
Wskaźnik Bogactwa Narodów, wiemy gdzie jest Polska
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?