Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

W Opolu powstaną kolejne buspasy

Artur Janowski
Do tej pory jedyny w Opolu buspas powstał w 2016 roku na ul. Spychalskiego
Do tej pory jedyny w Opolu buspas powstał w 2016 roku na ul. Spychalskiego Sławomir Mielnik
W grę wchodzi np. odcinek od skrzyżowania z ul. Wojska Polskiego do przystanku autobusowego „Niemodlińska - Koszyka”. Nie jest wykluczony także buspas dynamiczny, czyli np. rano obowiązywałby do centrum miasta, a przy popołudniowym szczycie komunikacyjnym działałby od strony centrum miasta.

Do tej pory jedyny w Opolu buspas powstał w 2016 roku na ul. Spychalskiego i już doczekał się sporej grupy przeciwników. Przygotowanie buspasa spowodowało bowiem likwidację miejsc parkingowych, których na tzw. bliskim Zaodrzu bardzo brakuje.

Zupełnie inaczej buspas ocenia Miejski Zakład Komunikacyjny, którego autobusy mogą jeździć wydzielonym pasem i dzięki temu na tym odcinku nie stoją w korku.

- I nie mają też najmniejszych problemów z dotarciem do przystanku - podkreśla prezes MZK Tadeusz Stadnicki. - Taki pas ruchu to rozwiązanie konieczne i już potwierdziło swoje zalety. Co do kolejnych takich rozwiązań to kierunek jest oczywisty i wyznaczony realizacją miejskich inwestycji, a jedną z pierwszych jest poszerzenie ul. Niemodlińskiej. - Nie mamy wątpliwości, że ta ulica też powinna uwzględniać rozwiązanie promujące transport zbiorowy, ale ostatecznie dające korzyści całemu systemowi komunikacyjnemu w mieście - dodaje Stadnicki.

Podobnie uważa Tomasz Zawadzki, naczelnik wydziału Komunikacji i Transportu Zbiorowego w Urzędzie Miasta Opola.
- Bierzemy pod uwagę kilka wariantów buspasa, jaki miałby powstać na ul. Niemodlińskiej - przyznaje Zawadzki. - W grę wchodzi np. odcinek od skrzyżowania z ul. Wojska Polskiego do przystanku autobusowego „Niemodlińska - Koszyka”. Nie jest wykluczony także buspas dynamiczny, czyli np. rano obowiązywałby do centrum miasta, a przy popołudniowym szczycie komunikacyjnym działałby od strony centrum miasta.

Na powstanie kolejnego takiego miejsca naciskają ekolodzy, z kolei przeciwnikiem takiego rozwiązania są miejscy drogowcy.
- Aktualnie analizowany jest wpływ buspasa na ruch drogowy, potem podjęta będzie decyzja czy zostanie on uruchomiony od razu po zakończeniu remontu Niemodlińskiej i otwarciu mostu, czy też po wybudowaniu trasy średnicowej lub obwodnicy południowej miasta.

Mniej kontrowersji budzi buspas, jaki powstanie na nowym moście, budowanym nad kanałem Ulgi, a który będzie uruchomiony, podobnie jak przeprawa, pod koniec roku.

Ratusz chce też stworzyć buspas wzdłuż ulicy Batalionów Chłopskich i Bohaterów Monte Cassino w ramach przebudowy skrzyżowania obok stacji Opole Wschodnie.

- Co więcej po zakończeniu tej inwestycji uprzywilejowane powinny być autobusy, skręcające w prawo z ulicy Oleskiej w stronę dworca przesiadkowego, który zbudujemy w tym rejonie - mówi Zawadzki.

Inne ułatwienia dla autobusów MZK będą też wprowadzane w ramach dużych modernizacji skrzyżowań, do jakich szykuje się miasto.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Transport ogromnego generatora ulicami Grudziądza

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na opole.naszemiasto.pl Nasze Miasto