Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Zimowe nowości na rynku ogumienia

Materiał powstał przy współpracy z serwisem Oponeo.pl
Na sezon zimowy 2014/2015 nowe modele szykuje większość dużych producentów. Rewolucji nie należy się jednak spodziewać, bo będą to głównie kolejne odsłony ich najpopularniejszych produktów, ale jest także kilka zupełnie nowych propozycji.

Czołowi producenci ogumienia prace nad udoskonalaniem swoich produktów prowadzą niemal bez przerwy. Kiedy sprzedaż najnowszej odsłony danego modelu dopiero rusza, w laboratoriach trwają już zabiegi nad przygotowaniem jeszcze lepszej mieszanki i bieżnika. Człowiekowi pomagają w tym komputery, które pozwalają przygotować niezwykle realistyczne symulacje zachowania opon w różnych warunkach.

– Istotne znacznie mają też badania nad coraz bardziej wyszukanymi dodatkami do mieszanki gumowej. Continental cały czas pracuje np. nad wprowadzeniem na szeroką skalę gumy z korzeni mniszka lekarskiego, a Yokohama idąc z duchem czasu stawia na ekologię dodając do opon olejku ze skórek pomarańczy. Michelin postawił z kolei na olej słonecznikowy. Dzięki temu zmniejsza się w produkcji udział materiałów szkodliwych dla środowiska, a ogumienie jest coraz lepsze – mówi Filip Fischer, Kierownik Działu Obsługi Klienta w Oponeo.pl.

Bridgestone Blizzak LM-500
Na nadchodzący sezon japoński Bridgestone przygotował m.in. oponę Blizzak LM-500. Jest przeznaczona przede wszystkim do małych samochodów osobowych. Zastosowano w niej nową technologię „ologic” zapewniającą lepsze osiągi na śniegu i lodzie. Lepsza stabilność i znakomite właściwości trakcyjne opona zawdzięcza obecności maleńkich pęcherzyków i rurek na powierzchni bieżnika. W testach potwierdzono, że nowa technologia pozwoliła skrócić drogę hamowania i poprawiła właściwości samochodu podczas ruszania i przyspieszania na śliskiej nawierzchni. Co istotne, zastosowanie chropowatej powierzchni nie wpłynęło na zwiększenie oporów toczenia, które pozostały na niskim poziomie i pozwalają na oszczędną jazdę.

Yokohama W.drive V905
To jedna z najciekawszych nowości w segmencie premium, następca modelu V902 wprowadzonego na rynek siedem lat temu. Opona jest przeznaczona do samochodów klasy średniej i wyższej. Podczas prac projektowych inżynierowie szykowali bieżnik i mieszankę z myślą zimowych warunkach w Europie. Dlatego udało im sie stworzyć ogumienie o znakomitych osiągach na śniegu, lodzie i błocie pośniegowym, ale także na suchej drodze. Dzięki zastosowaniu olejku pomarańczowego opona jest elastyczna i cechują ją niskie opory toczenia, wpływające na obniżony apetyt na paliwo. W.drive 905 jest dostępny w rozmiarach od 15 do 18 cali.

Continental WinterContact TS 850 P
Model zaprojektowany, aby w przyszłości zastąpić popularne Continental ContiWinterContact TS 830 P i Continental ContiCrossContact Winter. Dlatego zastosowane w nim technologie przygotowano tak, aby nowa opona jeszcze lepiej zachowywała się zarówno na suchej jak i mokrej nawierzchni. Producent zapewnia, że samochód wyposażony w takie ogumienie świetnie radzi sobie zarówno z kopnym, jak i ubitym śniegiem. Szeroki wachlarz zalet udało się osiągnąć dzięki świetnemu, asymetrycznemu bieżnikowi, który w każdej sytuacji zapewnia dużą powierzchnię styku opony z podłożem. Jest przeznaczona do samochodów klasy średniej i wyższej oraz popularnych SUV-ów. Występuje w rozmiarach od 16 do 19 cali.

Michelin Alpin 5
Opona jest następcą cenionego modelu Alpin A4, który seryjnie zdobywał nagrody w najważniejszych testach ogumienia. Przygotowanie nowej generacji poprzedziły czteroletnie badania i testy, podczas których pracowano nad nową mieszanką i bieżnikiem. Kierunkowy kształt zapewnia znakomite odprowadzanie wody i błota pośniegowego, co sprawia, ze opona jest idealna na europejskie warunki drogowe. Podczas testów samochody wyposażone w ten model opon świetnie prowadziły się zarówno na suchej jak i śliskiej nawierzchni. Podobnie jak Yokohama, także Francuzi postawili na ekologię. Jednym ze składników mieszaki jest olej słonecznikowy, który wespół z krzemionką zapewniają jej elastyczność nawet w bardzo niskich temperaturach. Opona jest przeznaczona do wszystkich rodzajów samochodów osobowych, występuje w rozmiarach od 15 do 17 cali.

Goodyear Ultra Grip ICE+
Nowy model Goodyeara występuje w rozmiarach od 13 do 17 cali i jest przeznaczony do wszystkich modeli samochodów osobowych. Jak przekonuje producent, w porównaniu do trzech najpopularniejszych modeli zimówek dostępnych na europejskim rynku może się pochwalić osiągami lepszymi aż o 8 procent. Dzięki zastosowaniu nowej technologii ActiveGrip jest lepszy w hamowaniu na śniegu i pod względem sterowalności samochodu na śliskiej i oblodzonej drodze. Nowa mieszanka przygotowana z myślą o zmiennych warunkach pogodowych znakomicie sprawdza się w zimowych warunkach w Europie. W bardzo niskich temperaturach zachowuje wysoką elastyczność.

Vredestein Snowtrac 5
Nowy model firmy Vredestein to jedna z najciekawszych propozycji w segmencie premium. Jest przeznaczona do samochodów osobowych używających ogumienia w rozmiarach od 14 do 16 cali. Jej cechą szczególną jest kierunkowy, agresywny bieżnik znakomicie wgryzający się w śnieg i świetnie odprowadzający wodę i błoto pośniegowe. Unikalna budowa centralnego rowka zapewnia oponie wysoką sztywność i doskonałą reakcję na ruchy kierownicą. Testy opony potwierdziły, że samochód zachowuje wysoką przyczepność w różnych warunkach, jakich można się spodziewać zimą na drogach. To m.in. zasługa wydłużenia o 30 procent lameli w porównaniu do modelu Snowtrac 3. Opona podczas toczenia emituje bardzo mniej hałasu, co przekłada się na bardziej komfortową jazdę.

Dayton DW 510 EVO
To jedna z najciekawszych nowości w segmencie budżetowym. Przeznaczona do wszystkich samochodów osobowych używających ogumienia w rozmiarze od 13 do 17 cali. Nowy model powstał w wyniku udoskonalenia popularnego na polskim rynku Daytona DW 510. Dobre osiągi w zimowych warunkach to przede wszystkim zasługa kierunkowego bieżnika przypominającego rzeźbą m.in. popularne modele marki Goodyear. DW510 EVO dobrze radzi sobie z szybkim odprowadzaniem wody i błota pośniegowego, skraca drogę hamowania auta na zaśnieżonej drodze. Dzięki specjalnej mieszance ogumienie jest bardzo trwałe i toczy się cicho.

Matador MP54 Sibir Snow
Właścicielem marki Matador jest niemiecki Continental, który był zaangażowany w produkcję nowego modelu MP54 Sibir Snow. W porównaniu do poprzedniej wersji opony poprawiono osiągi na mokrej nawierzchni, polepszono przyczepność i skrócono drogę hamowania na śniegu i lodzie. Agresywny, kierunkowy bieżnik bardzo dobrze odprowadza śnieg, dzięki czemu opona zachowuje optymalną przyczepność. O pozbycie się nadmiaru wody cały czas dba szeroki rowek centralny połączony z gęstą siecią rowków bocznych. Co istotne specjalnie zaprojektowany bieżnik jest bardziej sztywny, a dodatkowe, wąskie rowki pozwalają dokładnie rozłożyć nacisk opony na drogę. To poprawia przyczepność i podnosi komfort jazdy. Nowy Matador jest dostępny w rozmiarach od 13 do 15 cali.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na opole.naszemiasto.pl Nasze Miasto