Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

30 czerwca wrócą pociągi na trasę Opole - Zawadzkie

Redakcja
trasa kolejowa Opole - Zawadzkie
trasa kolejowa Opole - Zawadzkie arch. Polskapresse / zdj. ilustracyjne
Remont linii kolejowej na trasie Opole – Zawadzkie potrwa dwa tygodnie dłużej niż zapowiadano, czyli do 30 czerwca – podały PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Według PLK opóźnieniu winny jest wykonawca. Całkowity koszt robót na tej trasie to ok. 145 mln zł.

30 czerwca wrócą pociągi na trasę Opole - Zawadzkie

Rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Mirosław Siemieniec w wysłanym do mediów w piątek komunikacie poinformował, że PLK w czwartek przeprowadziły dokładny przegląd linii kolejowej Opole – Fosowskie. Okazało się, że mimo wcześniejszych zapewnień wykonawcy robót, nie zostały zakończone prace gwarantujące - jak wyjaśnił rzecznik - sprawny i bezpieczny przejazd pociągów.

„Aby pociągi pojechały na tej trasie, musi być w pełni sprawdzony system urządzeń sterowania ruchem kolejowym oraz urządzenia na przejazdach kolejowo-drogowych. Tego zakresu prac nie mogliśmy odebrać od wykonawcy, bo nie były zrealizowane” – wyjaśnił Siemieniec. Dodał, że zgodnie z zapisami umowy PLK będą wobec wykonawcy wyciągać konsekwencje.

Siemieniec podał, że pociągi wrócą na trasę Opole – Fosowskie – Zawadzkie 30 czerwca, a nie jak pierwotnie planowano 15 czerwca. „Przepraszamy pasażerów za przedłużenie czasu obowiązywania komunikacji zastępczej na tej trasie” – oświadczył.

Prace na linii Opole – Zawadzkie zaczęły się w kwietniu 2013 r. Dzięki nim miały się znacznie poprawić parametry techniczne tego odcinka torów, a czas przejazdu skrócić o połowę. Rzecznik PLK zapewnił jednocześnie, że wykonane już zostały zaplanowane prace zasadnicze podczas trwającego remontu – nowe tory, perony i obiekty inżynieryjne, np. mosty czy przepusty.

„Głównym efektem zleconych przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. prac na tej trasie będzie zwiększenie prędkości pociągów z 50-60 kilometrów na godzinę do 140 kilometrów na godzinę. Możliwe to będzie m.in. dzięki wymianie konstrukcji i sieci trakcji elektrycznej oraz dzięki pracom z zakresu przebudowy urządzeń zabezpieczenia ruchu” – wyjaśnił Siemieniec.

W ramach prowadzonego remontu na stacjach Opole Główne, Chrząstowice, Ozimek, Fosowskie oraz czterech przystankach - Suchy Bór, Dębska Kuźnia, Krasiejów, Staniszcze Małe - przebudowane zostały perony. „Zyskały one nową nawierzchnię z zaznaczonym wypukłym, białym pasem bezpieczeństwa. Są też wyższe niż dotychczas, co ułatwi wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Dla osób z ograniczoną możliwością poruszania wygodny dostęp do peronów zapewnią natomiast pochylnie” – wymienił Siemieniec.

Podczas prac remontowych zamontowano też nowe oświetlenie oraz nowe wiaty, ławki, kosze na śmieci i systemy oznakowania ułatwiające orientację.

Całkowity koszt robót prowadzonych na odcinku Opole – Fosowskie - Zawadzkie to ok. 145 mln zł. To część większej inwestycji kolejowej na trasie Koniecpol – Fosowskie, która z kolei pozwoli pod koniec 2014 r. na o półtorej godziny szybsze niż dotychczas połączenia Warszawy z Opolem i Wrocławiem. W grudniu 2014 roku czas przejazdu na tej trasie ma wynosić ok. 3 godzin i 40 minut.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na opole.naszemiasto.pl Nasze Miasto