Autobusy elektryczne w Opolu. Miasto otworzyło oferty na dostawę kolejnych ekologicznych pojazdów dla MZK. Kiedy wyjadą na linie?

Sławomir Draguła
Sławomir Draguła
Do Opola przyjadą m.in. przegubowe autobusy elektryczne. Zdjęcie ilustracyjne
Do Opola przyjadą m.in. przegubowe autobusy elektryczne. Zdjęcie ilustracyjne www.solarisbus.com
Firma Solaris złożyła najtańszą ofertę w przetargu na dostarczenie kolejnych ekologicznych autobusów dla Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego w Opolu.

Opole otworzyło oferty przetargowe na dostawę ośmiu elektrycznych autobusów miejskich - sześciu dwunastometrowych oraz dwóch osiemnastometrowych (przegubowe).

Jak wynika z zapowiedzi, wozy będą obsługiwać linie numer: 5,9 i 13.

- Zgodnie z umową mają przyjechać do nas w ciągu 300 dni od podpisania umowy - mówi Adam Leszczyński, rzecznik prasowy prezydenta Opola.

Przedmiotem przetargu są też ładowarki, które zostaną zamontowane na terenie zajezdni Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego w Opolu oraz ładowarka pantografowa, która stanie na pętli przy ul. Pużaka.

Do przetargu stanęły dwie firmy: Solaris i Mercedes. Jak informuje Arkadiusz Wiśniewski, prezydent Opola, oferta Solarisa opiewa na 31,7 mln złotych, a Mercedes zaproponował 38,3 mln złotych.

Ale co ważne, nie tylko cena będzie brana pod uwagę.

- Zakup będzie możliwy dzięki dotacji z Unii Europejskiej, która sfinansuje 85 procent kosztów zakupu - dodaje Arkadiusz Wiśniewski.

Autobusy elektryczne w Opolu. Pięć już wozi pasażerów

To kolejne elektryczne autobusy, które przyjadą do Opola. Przypomnijmy, pierwszych pięć zeroemisyjnych pojazdów, wozi pasażerów od 25 sierpnia.

To autobusy solaris urbino 12 elektric. Są wyposażone w nowoczesne baterie Solaris High Energy i napędzane przez chłodzone powietrzem silniki o mocy 160 kW.

Koszt ich zakupu oraz ładowarek, które zostały zamontowane w zajezdni MZK, a także ładowarki zamontowanej na pętli przy ul. Prószkowskiej, to 21 milionów złotych.

14 milionów pochodzi z Unii Europejskiej a dokładnie z dofinansowania Centrum Unijnych Projektów Transportowych.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Jak kupić używany samochód i nie dać się oszukać? Zobacz 3 sposoby NA

Komentarze 3

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
nie chcę być złośliwym, ale jeszcze bokiem wyjdą wam te elektryki. Raz, że silniki generalnie są słabsze od spalinowych, dwa bardziej podatne na przegrzanie, a w przypadku takich temperatur jak w lecie to pewne, trzy zuzycie prądu min 150kWh na 100 km x 2zł? lub więcej to sobie policzcie 300km na 2 zmiany tj 900 zł. Paliwo autobus zużywa ok 40 li /100 tj 120 litrów na 2 zmiany x 7 zł 840 zł max. Pożyjemy zobaczymy
g
gapcio
i co?

gdzie to sukces i czyj. propaganda i tyle! !

zima brak energii bo autobusy same się będą ładować!
I
Igma
Foto Nr. 1

Piękna architektura.

Jest to w Opolu?
Wróć na opole.naszemiasto.pl Nasze Miasto
Dodaj ogłoszenie