Będą zmiany w rejonie budowy centrum przesiadkowego Opole Wschodnie. Od kiedy?

Piotr Guzik
Piotr Guzik
Centrum przesiadkowe Opole Wschodnie. Dodatkowe oznakowanie ma się pojawić
Centrum przesiadkowe Opole Wschodnie. Dodatkowe oznakowanie ma się pojawić Piotr Guzik
Obecna organizacja ruchu w rejonie Opola Wschodniego obowiązuje od początku grudnia minionego roku. Wtedy to zamknięto północną nitkę ul. Bohaterów Monte Cassino oraz przejazd przez ul. Oleską w rejonie stacji paliw Orlen.

Ruch w relacji wschód-zachód przeniesiono na teren wielostanowiskowego przystanku, wybudowanego na wysokości kampusu Uniwersytetu Opolskiego. Objazd prowadzi też ulicami Katowicką i Kośnego. Tę drugą odślepiono, umożliwiając wjazd i wyjazd z ul. Bohaterów Monte Cassino. Zmieniono też organizację na skrzyżowaniu ulic Katowickiej i Kośnego, aby dać pierwszeństwo samochodom poruszającym się objazdem.

Okoliczni mieszkańcy sygnalizowali, że taka organizacja ruchu skutkuje licznymi stłuczkami i kolizjami na skrzyżowaniu. Zaś kierowcy poruszający się objazdem w rejonie budowanego centrum przesiadkowego Opole Wschodnie skarżyli się, że oznakowanie jest nieczytelne i łatwo o pomyłkę.

Miejski Zarząd Dróg przekonywał jednak, że oznakowanie jest poprawne. I tej wersji drogowcy nadal się trzymają.

- Dotychczasowe oznakowanie sprawdzało się i z wyjątkiem pierwszych paru dni nie mieliśmy większych problemów z kierowcami łamiącymi przepisy - mówi Adam Leszczyński, rzecznik MZD.

Skąd więc inicjatywa zamontowania dodatkowego oznakowania, m.in. sygnalizatorów świetlnych na trasie objazdu?

- Objazd przez teren inwestycji przeznaczony jest dla pojazdów o masie do 3,5 tony. Niestety, pod koniec minionego roku zdarzały się przypadki, że kierowcy tirów znów na niego wjeżdżali. Do tego zdarzało się, że kilka osób wjechało na plac budowy. To niebezpiecznie zarówno dla nich samych, jak i pracowników budowy - wskazuje Adam Leszczyński.

- Stąd decyzja o montażu dodatkowego oznakowania. Chodzi o to, żeby jeszcze lepiej było widać jaka jest organizacja ruchu, w jaki sposób kierowcy mają poruszać się po objeździe i - co najważniejsze - żeby nie wjeżdżały na niego samochody o masie ponad 3,5 tony - mówi rzecznik MZD.

Dodatkowe oznakowanie ma być uruchomione we wtorek ,12 stycznia. Adam Leszczyński podkreśla, że sama trasa objazdu pozostanie bez zmian.

Obecnie na budowie centrum przesiadkowego Opole Wschodnie trwają prace przy tunelu, który ma powstać pod ul. Oleską. Od strony ul. Rataja powstaje drugi segment tunelu, który wykonywany jest w nasypie kolejowym. Gdy ważący około 1600 ton element będzie gotowy, rozpocznie się wciskanie go w ów nasyp.

Inwestycja kosztuje około 140 mln zł. Wykonawcą jest firma Banimex. Obecny termin realizacji zadania to koniec wakacji 2021 roku. Pierwotnie inwestycja rozpoczęta na początku 2019 roku miała być gotowa w październiku 2020 roku.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie