Budowa centrum przesiadkowego "Opole Główne". W nocy z czwartku na piątek zmieni się organizacja ruchu w rejonie ul. 1 Maja i Armii Krajowej

Sławomir Draguła
Sławomir Draguła
Tak wygląda postęp prac przy budowie centrum przesiadkowego "Opole Główne", od piątku zmiana organizacji ruchu w tej części miasta.
Tak wygląda postęp prac przy budowie centrum przesiadkowego "Opole Główne", od piątku zmiana organizacji ruchu w tej części miasta. Sławomir Draguła
Udostępnij:
W nocy z czwartku, 13 stycznia na piątek, 14 stycznia zmieni się organizacja ruchu w rejonie ulic 1 Maja i Armii Krajowej w Opolu. Ma to związek z budową centrum przesiadkowego "Opole Główne". Zobacz postęp prac na tej ważnej inwestycji oraz to, jak zmieni się plac przed dworcem PKP.

Jak informuje Miejski Zarząd Dróg w Opolu, w piątek, 14 stycznia rano otwarty zostanie odcinek ulicy 1 Maja, pomiędzy skrzyżowaniami z ul. Kołłątaja i Krakowską.

Jednocześnie zamknięty będzie fragment ul. Armii Krajowej na wysokości budowanego właśnie centrum przesiadkowego, w stronę skrzyżowania z Korfantego.

- W związku z tym, ruch od ulicy Ozimskiej w kierunku Piastowskiej będzie odbywał się ulicami Kołłątaja, Damrota, Krakowską i Korfantego - wyjaśnia Adam Leszczyński, rzecznik prezydenta Opola.

Natomiast ruch od strony Piastowskiej w kierunku Ozimskiej i Nowej Wsi Królewskiej puszczony zostanie:

  • przebudowaną ulicą 1 Maja,
  • Kołłątaja,
  • Damrota,
  • Reymonta (odcinek między Damrota, a 1 Maja pozostaje drogą dwukierunkową).

- Z kolei od strony Nowej Wsi Królewskiej dojazd do Piastowskiej będzie możliwy ul. Plebiscytową, 1 Maja, Reymonta, Ozimską, Kołłątaja, Krakowską i Korfantego - tłumaczy Adam Leszczyński.

Organizacja miała być zmieniona już w czwartek, 13 stycznia, jednak termin został zmieniony, ze względu na niskie temperatury, które uniemożliwiły położenie nawierzchni na przebudowanym odcinku ul. 1 Maja.

Co ważne, odcinek ul. Armii Krajowej (od skrzyżowania z wjazdem na plac przed dworcem PKP oraz budowanym łącznikiem z 1 Maja) do skrzyżowania z Korfantego, Krakowską i 1 Maja, będzie zamknięty już na stałe, a miasto ma w planach zrobienie tam terenów zielonych (patrz galeria).

Przypomnijmy. Na powstające w miejscu po dworcu PKS centrum przesiadkowe „Opole Główne” składać się będzie dworzec autobusowy z ośmioma stanowiskami dla komunikacji międzymiastowej oraz piętrowy parking, który ma pomieścić około 350 pojazdów.

Na dachu zaplanowany jest zaś taras widokowy wraz z roślinnością, która będzie oplatała również ściany budynku. W ramach inwestycji powstaną też zatoki autobusowe przy ul. 1 Maja i Armii Krajowej.

W związku z budową centrum przesiadkowego zmienić się ma również organizacji ruchu w tej części miasta.

Na jednokierunkowych ulicach Reymonta i Kołłątaja ma być możliwość jazdy w obu kierunkach, ta druga ulica będzie też przecinała ul. 1 Maja dzięki czemu powstanie bezpośrednie połączenie z ul. Armii Krajowej.

Termin ukończenia budowy "Opola Głównego" to połowa przyszłego roku. Koszt prac wyniesie 65 mln złotych, a ich wykonawcą jest firma Warbud.

"Kręcili bączki" pod Mysią Wieżą w Kruszwicy

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie