Dworzec autobusowy oraz pobliskie pawilony wygrodzono w połowie stycznia. Powodem jest start prac przy realizacji centrum przesiadkowego Opole Główne, które ma powstać na płycie dworca. Będzie to parking wielopoziomowy na ponad 300 pojazdów z ośmiostanowiskowym przystankiem dla autobusów komunikacji pozamiejskiej na poziomie zerowym.
Wraz z wygrodzeniem dworca zamknięto przejście przez pasaż pomiędzy pawilonami handlowymi pomiędzy ulicami 1 Maja i Armii Krajowej. Miejski Zarząd Dróg wskazywał, że piesi powinni chodzić chodnikiem wokół terenu zielonego. Drogowcy argumentowali, że wiąże się to tylko z nieznacznym nadłożeniem drogi.
Centrum przesiadkowe Opole Główne. Przejście do wygrodzenia
Ale nie brakuje osób, które wybierają drogę na skróty, przez teren zielony, wzdłuż płotu przy pawilonach. Skutek: przejście zamieniło się błoto. Piesi oczekiwali, że w tej sytuacji drogowcy utwardzą teren.
Tymczasem MZD planuje w najbliższych dniach teren wygrodzić. Płot, którym obiecnie ogrodzony jest teren dworca, ma też wkrótce obejmować teren skweru.
- Nie chcemy, żeby skwer pełnił rolę ścieżki, skoro w pobliżu jest chodnik w dobrym stanie. Nie wydłuża on znacząco dojścia do dworca kolejowego, więc zachęcamy pieszych do korzystania właśnie z niego - mówi Adam Leszczyński, rzecznik MZD.
- Budowa chodnika w miejscu wydeptanej ścieżki wiązałaby się z niemałymi kosztami, a mówimy o rozwiązaniu tymczasowym. Tym bardziej, że chodnika nie buduje się poprzez rzucenie na ziemię kilku płyt. Bez przygotowania terenu takie rozwiązanie byłoby niebezpieczne dla pieszych - argumentuje.
Budowa centrum przesiadkowego Opole Główne kosztuje około 64 mln zł. Wykonawcą jest firma Warbud. Prace mają być zakończone jesienią 2022 r.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?