reklama

Centrum przesiadkowe Opole Wschodnie. Miasto dołoży do inwestycji. Będzie też zmiana terminu realizacji [ZDJĘCIA]

Piotr Guzik
Piotr Guzik
Zaktualizowano 
Centrum przesiadkowe Opole Wschodnie. Inwestycja będzie droższa i gotowa później. Trwają przygotowania do wykonania nowego przebicia w nasypie kolejowym. Piotr Guzik
Wartość budowy centrum przesiadkowego Opole Wschodnie ma wzrosnąć o około 3 mln zł, do poziomu 140 mln zł. Ratusz negocjuje też z wykonawcą kwestię przesunięcia terminu ukończenia prac. Na miejscu trwają przygotowania do wykonania nowego przebicia w nasypie kolejowym.

Budowa centrum przesiadkowego rozpoczęła się na początku roku. Przez pierwszych kilka miesięcy budowlańcy mieli przenosić sieci kolidujące z inwestycją. Potem miała wystartować budowa estakady nad ul. Oleską oraz wykonanie przebicia w nasypie kolejowym na wysokości wylotu z ulicy Katowickiej.

Jednakże przenoszenie sieci przeciągnęło się. Wszystko dlatego, że wykonawca odkrywał ich w ziemi więcej, niż wynikało z dokumentacji dostarczonej przez miasto. Adam Leszczyński, rzecznik Miejskiego Zarządu Dróg, wskazuje, że wykonanie tych dodatkowych, nieplanowanych robót jest jedną z przyczyn podniesienia wartości inwestycji o 3 mln zł.

- Usunięcie kolidujących sieci było nie tylko kosztowne, ale i czasochłonne – wskazuje.

Wzrost wartości inwestycji do 140 mln zł spowodowany jest też zmianą technologii wykonania przebicia w nasypie u wylotu z ul. Katowickiej. Pierwotna wersja zakładała rozbiórkę peronu i wykonanie przecisku. W międzyczasie na zlecenie spółki PKP Polskie Linie Kolejowe zmodernizowano stację Opole Wschodnie, m.in. przebudowano peron.

Czytaj także

- Obecna technologia pozwala wykonać przebicie w taki sposób, aby peron pozostał nienaruszony – stwierdza rzecznik MZD.
Adam Leszczyński informuje, że wykonawca przygotowuje się do wykonania przecisku w nasypie kolejowym. - W związku z tym konieczne było obniżenie terenu w pobliżu ulicy Bohaterów Monte Cassino. Sam przecisk będzie wykonywany od strony ulic y Rataja – mówi.

- Obiekt będzie powstawał przez około 10 miesięcy. Połowę tego czasu zajmą prace przygotowawcze. Kolejne 1,5 miesiąca potrwa przeciskanie elementów żelbetowych, realizowane w dwóch etapach. Trzy miesiące zajmą przerwy technologiczne - wylicza Adam Leszczyński.

Czytaj także

Na miejscu trwają też przygotowania do budowy kolejnych elementów estakady nad ul. Oleską. Dalsze etapy robót obejmują m.in. wykonanie tunelu pod ul. Oleską (jak słyszymy nieoficjalnie, będzie to wymagało zejścia o około 10 metrów pod obecny poziom skrzyżowania) oraz wielostanowiskowego przystanku autobusowego w miejscu wyburzonej stacji paliw, gdzie teraz znajduje się zaplecze budowy.

Formalnie teren ukończenia inwestycji to nadal druga połowa października 2020 roku. Wiadomo jednak, że będzie on przesunięty. Wykonawca – konsorcjum firm Banimex i Azi-Bud – wystąpił bowiem do miasta z wnioskiem w tej sprawie. Jaki to termin? Tego żadna ze stron nie ujawnia. Trwają jeszcze negocjacje w tej sprawie.

Czytaj także

Dodajmy, że już kilka dni temu otwarty miał być wylot z ul. Katowickiej w ul. Bohaterów Monte Cassino, zamknięty w połowie września. Tutaj sytuacja ma wrócić do normy w poniedziałek 7 października.

Wideo

Komentarze 24

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

A było kiedykolwiek, cokolwiek, taniej i krócej?

o
op
3 października, 18:28, Mieszkaniec:

Mieszkam naprzeciw stacji Orlen i naprawdę widzę postęp prac przez te 10 miesięcy 😁😁😁. Prawda jest taka, że robotników można na palcach obu rąk policzyć. Nysy Łużyckiej to chyba trzy razy rozkopywali, coś grzebali, zakopywali i do tej pory tego odcinka nie zrobili. Kładą krawężniki obok pozostawionych w ziemi korzeniach po wyciętych drzewach, szerokich chyba na metr 😁 Przekop przez torowisko miał być zrobiony do maja, mamy październik i dalej nic. Najdziwniejsze jest to, że PKP które równolegle robi inwestycję potrafiło to zrobić w normalny sposób. Robota szła 24h i jakoś dało się to zrobić tak, żeby nie utrudniać życia kierowcom. Szkoda tylko, że dalej bierze się firmy które dadzą najniższą cenę a później jest jak jest....

Prace dla PKP są współfinansowane przez Unie Europejska i nie ma mowy o jakichkolwiek opóźnieniach bądź roszczeniach np za prace nocne - ot różnica.

M
Mieszkaniec

Mieszkam naprzeciw stacji Orlen i naprawdę widzę postęp prac przez te 10 miesięcy 😁😁😁. Prawda jest taka, że robotników można na palcach obu rąk policzyć. Nysy Łużyckiej to chyba trzy razy rozkopywali, coś grzebali, zakopywali i do tej pory tego odcinka nie zrobili. Kładą krawężniki obok pozostawionych w ziemi korzeniach po wyciętych drzewach, szerokich chyba na metr 😁 Przekop przez torowisko miał być zrobiony do maja, mamy październik i dalej nic. Najdziwniejsze jest to, że PKP które równolegle robi inwestycję potrafiło to zrobić w normalny sposób. Robota szła 24h i jakoś dało się to zrobić tak, żeby nie utrudniać życia kierowcom. Szkoda tylko, że dalej bierze się firmy które dadzą najniższą cenę a później jest jak jest....

p
przemo_opole
3 października, 16:26, Gość:

I drożej i dłużej - tak trzymać!!

Firmę, która będzie robić ~20 mb przebicia w nasypie przez ~ 10 m-cy należy zatrudnić przy budowie metra;).

No to jest teraz jasne, dlaczego zwlekano z rozpoczęciem wykonania przebicia, czekano aż PKP zrobi nowy peron. Jak stary był rozebrany przez większą część tego roku to nie można było!!!:).

A odnośnie niezinwentaryzowanej instalacji podziemnych to proszę zapoznać opinię publiczną z jej rodzajem i długością.

Przewidywany przeze mnie termin zakończenia robót - minimum koniec 2021.!!

Chyba nie do końca rzecz w peronie, tylko w czynnych torach, którymi dojeżdża węgiel do elektrowni i ciepłowni.

O
Op

Pewne jest , że projekt był zły skoro "odkryto sieci" których nie było więc odpowiedzialność leży po stronie PROJEKTANTA. Banimex zgadzając się na wykonanie tego projektu za zadeklarowaną kwotę powinien wziąść pod uwagę ryzyko prac dodatkowych ! Przecisk miał być zrobiony w maju i gdyby zgodnie z harmonogramem prac wtedy został budowany nie było by problemów z tym że INTOP wykonał prace dla PKP (Opole Wschodnie). Po raz kolejny Banimex wykonuje flagowy temat DŁUŻEJ I DROŻEJ a wszyscy mamy się cieszyć i PŁACIĆ. Wcześniej na moście na Niemodlińskiej zanegowali istniejące podpory ( które wcześniejsze ekspertyzy uznały za dobre ) i wyszarpali ekstra prace za ekstra kase. że przypomnę tunelik pod Niemodlińską z "wolnej ręki" - nikt tego nie widzi ???

Dajcie im 4mln które chcą i obciążcie 5mln za opóźnienia.

G
Gość

Kilkanaście metrów przebicia przez nasyp będzie trwało 12 miesięcy. Tak długo buduje się kilometrowy tunel, a nie kilkanaście metrów dziury w nasypie.

G
Gość

Spokojnie, jeszcze tylko 3 lata i wszystko będzie gotowe, nie pali się 😁😁😁

r
realista_opolski

Inwestycja przy Opolu Wschodnim korkuje miasto! Już choćby z tego punktu widzenia jej terminowość powinna być priorytetowa. Jednak dzieje się to co przewidziałem kilka miesięcy temu, opóźnienia, opóźnienia i jeszcze raz ... niedoszacowanie. Firma szuka pieniędzy aby wyjść na swoje, bo wygrywając przetarg musiała zaniżyć koszty. Dlatego pracowników jak na lekarstwo i ogólny zastój. Niestety nowe ustalenia z Ratuszem niczego nie usprawnią i będzie nadal "stójka w bagnie" z tego czy innego powodu. Drodzy Opolanie, przygotujcie się na kosmiczne korki przez dłuuuuugie miesiące, niestety :(((

G
Gość

I drożej i dłużej - tak trzymać!!

Firmę, która będzie robić ~20 mb przebicia w nasypie przez ~ 10 m-cy należy zatrudnić przy budowie metra;).

No to jest teraz jasne, dlaczego zwlekano z rozpoczęciem wykonania przebicia, czekano aż PKP zrobi nowy peron. Jak stary był rozebrany przez większą część tego roku to nie można było!!!:).

A odnośnie niezinwentaryzowanej instalacji podziemnych to proszę zapoznać opinię publiczną z jej rodzajem i długością.

Przewidywany przeze mnie termin zakończenia robót - minimum koniec 2021.!!

G
Gość

I bardo dobrze, przesuwać terminy, ale zrobić to tak, jak należy. Nic się nic stanie, ważne żeby było łatwiej przejechać ten odcinek drogi bo to chwili rozpoczęcia inwestycji , to był koszmar.

G
Gość
3 października, 11:13, Gość:

Po raz kolejny się okazuje, że miasto nie wie, które instalacje gdzie przebiegają. Współczuję trochę firmom robiącym inwestycje drogowe w Opolu, bo to wydłuży praktycznie każdą realizację, choćby się nie wiem jak spinały.

Ukarać projektanta , bo to on odpowiada za całość przygotowania inwestycji. Każdy zna "Proces inwestycyjny w świetle polskiego prawa budowlanego "

G
Gość

Która inwestycja w Opolu została wykonana w terminie i za kwotę z przetargu??? Proszę o wykaz - tych dużych i małych

r
rew

Ale najważniejsze się udało - wyciąć wszystkie drzewa...

J
Jan

Kto z tego będzie korzystał, PKP i PKS w drugim końcu miasta . Pociąg jedzie raz dziennie- no chyba że do elektrowni zostaną uruchomione

G
Gość

Po zdjęciach widać, że robotnicy aż się palą do pracy na tej budowie hłehłehłehłe

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3