Centrum przysiadkowe Opole-Główne już teraz cieszy oko. Nie obyło się jednak bez bubli

Mateusz Majnusz
Mateusz Majnusz
Udostępnij:
W związku z zakończonym kolejnym etapem inwestycji drogowcy przywrócili ruch w obu kierunkach na wyłączonym odcinku obok centrum przysiadkowego Opole-Główne. Teraz jeździ się tam „po staremu”, jednak kierowcy wytykają błędy, które popełniono.

Już za kilka tygodni będziemy mogli zaparkować samochody na wielopoziomowym parkingu centrum przesiadkowego „Opole-Główne”, które pomieści nawet 350 pojazdów.

Co się udało, a co jest budowlanym bublem?

W mediach społecznościowych mieszkańcy chwalą urząd miasta, ponieważ teraz w tym rejonie jeździ się znacznie przyjemniej, a ruch odbywa się płynnie i bez zbędnych przestojów.

Kierowcy oraz pasażerowie autobusów skarżą się jednak na zatoczki autobusowe, które ich zdaniem są budowlanym bublem.

Po pierwsze dlatego, że zatoczkę wyłożono kostką, a wjeżdżający na nią autobus dostaje dużych drgań i pasażerowie podskakują na siedzeniach.

Drugim powodem jest wybudowanie wyniesionej wysepki, która uniemożliwia bez najechania na nią ominięcie autobusu przez drugi taki pojazd. A co ważne, przystanek przy centrum obsługiwany jest przez rekordowe aż 19 linii autobusowych!

Inwestycja warta 65 mln złotych powoli zbliża się do finiszu

Gotowe jest już niemal wszystko – od samego budynku nowego centrum wraz z pomieszczeniami, w którym ulokowana w przyszłości będzie działalność usługowa. Rosną już także rośliny, które zamontowano na specjalnych na ścianach od strony ul. 1 Maja i na przedłużeniu ul. Kołłątaja. Sporo dzieje się także na terenie wokół przyszłego centrum.

Zakończono budowę chodników i zatoczek autobusowych, z których już teraz korzystają mieszkańcy.

Termin ukończenia budowy centrum przesiadkowego „Opole Główne” to końcówka sierpnia, natomiast oddanie go do użytku ma nastąpić jesienią.

- W wakacje zakończą się pracę budowlane, ale musimy pamiętać, że zanim jeszcze pierwsi kierowcy będą mogli zaparkować tam swoje samochody, musi nastąpić odbiór techniczny całej inwestycji, a później uzyskanie zezwolenia na użytkowanie obiektu – tłumaczy Daria Strąk z opolskiego ratusza.

Nowa-stara organizacja ruchu

2 sierpnia drogowcy zmienili organizację ruchu w rejonie centrum i przywrócili do użytkowania skrzyżowanie ul. 1 Maja z Reymonta, które zostało zamknięte w czerwcu ubiegłego roku.

Ruch odbywa się tutaj jak wcześniej, co oznacza, że ul. Reymonta i Kołłątaja są już jednokierunkowe, a z ul. Armii Krajowej (przy centrum przesiadkowym) można skręcić w lewo i dojechać tak do ul. Korfantego.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Akcja policji w Bydgoszczy. Bezpieczeństwo pieszych

Materiał oryginalny: Centrum przysiadkowe Opole-Główne już teraz cieszy oko. Nie obyło się jednak bez bubli - Nowa Trybuna Opolska

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Nasze Miasto
Dodaj ogłoszenie