- Jakiś czas temu rozebrano budynek dworcowej poczekalni. Ale od tego czasu maszyny stoją w miejscu i nie widać, by ktoś tam działał – słyszymy od jednego z mieszkańców pobliskich budynków.
Centrum przesiadkowe Opole Główne. Ratusz: Konieczne prace dodatkowe
Katarzyna Oborska-Marciniak, rzecznik urzędu miasta, wskazuje, że nieobecność robotników na placu budowy wynika z konieczności przeprowadzenia dodatkowych, nieplanowanych wcześniej prac.
- Jeśli takie się pojawiają, zawsze w pierwszej kolejności rozmawiamy z wykonawcami na temat kosztów ich wykonania. W przypadku budowy centrum przesiadkowego Opole Główne takimi nieplanowanymi wcześniej pracami są wyburzenie szczeliny przeciwlotniczej odkrytej pod płytą dworca PKS oraz wzmocnienie fundamentów okolicznych budynków – wskazuje.
Katarzyna Oborska-Marciniak przyznaje, że w przypadku wyburzenia szczeliny kwota zaproponowana przez firmę Warbud z perspektywy miasta była zbyt wysoka.
– Wobec obecnej skomplikowanej sytuacji gospodarczej każdą złotówkę oglądamy po kilka razy przed wydaniem. Dlatego ogłoszono przetarg na wyburzenie szczeliny. Wykonawca nie wziął w nim udziału. Firma, która go wygrała, ma rozebrać tę konstrukcję za znacznie mniej, niż chciała firma Warbud – informuje.
Za rozbiórkę szczeliny przeciwlotniczej miasto zapłacić ma firmie HAWI ponad 270 tys. zł. Ma wykonać zadanie do końca wakacji.
Centrum przesiadkowe Opole Główne. Ratusz: Konieczne prace dodatkowe
- Firma Warbud będzie musiała wpuścić HAWI na plac budowy. Natomiast w przypadku wzmacniania fundamentów okolicznych budynków nadal prowadzimy rozmowy z wykonawcą centrum przesiadkowego – mówi Katarzyna Oborska-Marciniak.
Jeśli i w tym przypadku miasto uzna oczekiwania Warbud za wygórowane, możliwy jest kolejny dodatkowy przetarg.
Pani rzecznik zaznacza jednak, że na tym etapie nie sposób mówić jeszcze o opóźnieniu inwestycji.
– Prowadzona jest od blisko 5 miesięcy, podczas gdy termin ukończenia to 28 miesięcy. Pamiętajmy też, że te prace dodatkowe trzeba ukończyć zanim można będzie postępować z budową centrum – argumentuje.
Centrum przesiadkowe Opole Główne. Będzie zmiana układu komunikacyjnego
Koszt budowy centrum przesiadkowego Opole Główne to około 64 mln zł. W miejscu dworca PSK ma powstać parking wielopoziomowy na około 350 pojazdów oraz ośmiostanowiskowy przystanek dla autobusów komunikacji pozamiejskiej.
Oprócz tego zmieniony ma być układ komunikacyjny w tej części miasta, w tym uczynienie ulic Kołłataja i Reymonta trasami dwukierunkowymi. Dzięki temu możliwa ma być modyfikacja tras autobusów Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego, tak aby zatrzymywały się tam wszystkie linie.
Jak teraz wygląda centrum przesiadkowe Opole Główne? Zobacz wideo:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?