Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Dobiega końca budowa obwodnicy opolskich Czarnowąsów [wideo, zdjęcia]

Sławomir Draguła
Budowa obwodnicy Czarnowąsów to największa inwestycja w historii Zarządu Dróg Wojewódzkich w Opolu.
Budowa obwodnicy Czarnowąsów to największa inwestycja w historii Zarządu Dróg Wojewódzkich w Opolu. ZDW Opole
Budowa obwodnicy Czarnowąsów to największa inwestycja w historii Zarządu Dróg Wojewódzkich w Opolu. Jej koszt to 124 mln zł. Pierwsze samochody mają pojechać nią jesienią, choć jest szansa, że szybciej.

- To już finalny etap prac na obwodnicy Czarnowąsów - mówi Tomasz Kędzior, wiceprezes częstochowskiej firmy Drog - Bud, która realizuje inwestycję. - Jestem przekonany, że oddamy ją zgodnie z planem.

A umowa przewiduje, że pierwsi kierowcy ominą Czarnowąsy (od 1 stycznia są dzielnicą Opola) nową drogą w październiku. - Mamy jednak nadzieje, że stanie się to szybciej - zaznacza Szymon Ogłaza, wicemarszałek województwa opolskiego. - Myślimy o wrześniu. Wszystko zależy od odbiorów. Mamy pięć obiektów mostowych i to one będą stanowiły największe wyzwanie w tej kwestii.

Budowa obwodnicy Czarnowąsów to największa inwestycja w historii Zarządu Dróg Wojewódzkich w Opolu. Jej koszt to 124 mln zł. - Natomiast wartość zrealizowanych od marca 2016 roku robót to ponad 100 mln zł - mówi Bartłomiej Horaczuk, dyrektor ZDW w Opolu.

Z tej kwoty na budowę dróg przeznaczone zostały prawie 44 mln, na wiadukty i most nad Małą Panwią 40,5 mln, a pozostałe 16 mln to między innymi koszty przebudowy sieci elektrycznej, wodociągowej oraz teletechnicznej.

W ramach prac wykonano już około 95 proc. planowanej długości dróg, trwa budowa ronda włączającego nowo powstałą trasę do istniejącego ciągu drogi nr 454 (kierunek Opole - Namysłów).

- To ostatnie z pięciu planowanych skrzyżowań typu rondo, na pozostałych czterech pozostały już tylko prace wykończeniowe - mówi Tomasz Kędzior.

Kończy się budowa pięciu obiektów mostowych, na których do zrobienia pozostały jeszcze bariery, balustrady, odwodnienia i zabezpieczenia antykorozyjne betonu. Z czterech kilometrów wybudowanej drogi na 2,5 ułożono już warstwę wiążącą i ścieralną. Pozostałe 1,5 km ma już warstwę wiążącą.

Przypomnijmy. Obwodnica tej opolskiej dzielnicy ma mieć długość 5,3 kilometra. Zaczyna się przy węźle drogowym przy ul. Sobieskiego na obwodnicy Opola, a kończy przy stacji paliw Lotosu pomiędzy dzielnicami Borki i Czarnowąsy.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na opole.naszemiasto.pl Nasze Miasto