Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Dworzec kolejowy Opole Główne w rozbudowie. Powstaje nowy peron i tory

Sławomir Draguła
Sławomir Draguła
Tak wygląda postęp prac na dworcu Opole Główne.
Tak wygląda postęp prac na dworcu Opole Główne. Sławomir Draguła
Rozbudowa dworca kolejowego w Opolu jest związana z generalnym remontem linii Opole-Kędzierzyn-Koźle oraz budową nowego wiaduktu kolejowego przez Odrę.

Na opolskim dworcu prace trwają mimo zimy. Robotnicy zakończyli już montaż ścianek z prefabrykatów typu „L”, które tworzą skrajnię nowego peronu. Teraz budują jego korpus.

Widać też efekty prac związanych z budową betonowych fundamentów wiaty, która będzie miała 75 metrów długości.

- Natomiast jednokrawędziowy peron ma być długi na 150 metrów i szeroki na 5,5 metra - wyjaśnia Mirosław Siemieniec z PKP Polskie Linie Kolejowe. - Oczywiście zostanie wyposażony w ławki, oznakowanie czy tablice, na których wyświetlane będą godziny odjazdów pociągów.

Natomiast przy dojściu do niego będą zamontowane stojaki rowerowe.

- Do nowego peronu będą prowadziły dwa dojścia. Jedno od strony budynku stacyjnego, drugie prowadzące do centralnej jego części i łączące go z peronami nr 3, 4, 5 znajdującymi się po północnej stronie stacji - wyjaśnia Mirosław Siemieniec.

Nowa konstrukcja będzie posiadała nawierzchnię z płyt betonowych. Zarówno ona, jak i dojścia do niej będą dostosowane dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się.

Dzięki rozbudowie stacja będzie mogła przyjąć więcej pociągów. Z peronu 1a będą obsługiwane składy jadące w kierunku na Kędzierzyn-Koźle, Strzelce Opolskie oraz Fosowskie. W ramach prac zbudowane zostaną też nowe tory oraz urządzenia zapewniające bezpieczeństwo ruchu kolejowego.

Część większej inwestycji

Przebudowa opolskiej stacji jest związana z rozbudową linii kolejowej E30 na odcinku Opole Zachodnie - Kędzierzyn-Koźle.

Wymieniane są tory, sieć trakcyjna i cała infrastruktura, remontowane są dworce i stacje, a w Opolu zostanie zbudowany nowy wiadukt kolejowy przez Odrę.

Po zakończeniu inwestycji pociągi pomiędzy tymi miastami pojadą z prędkością do 160 km/h, a czas przejazdu skróci się z 50 do nawet 25 minut.

Koszt robót, które zakończą się w 2021 roku to 815,7 mln złotych, Unia Europejska dała na nią nieco ponad 397 mln.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na opole.naszemiasto.pl Nasze Miasto