Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Internet zniknął, firma, która go dostarczała zamknięta na głucho

Anna Grudzka
Na kartce, która wisi na drzwiach znajduje się informacja, że biuro jest  nieczynne do odwołania.
Na kartce, która wisi na drzwiach znajduje się informacja, że biuro jest nieczynne do odwołania. Fot. Archiwum prywatne
Firma MNI, która dostarczała internet wielu opolanom niespodziewanie zakończyła działalność. Ludzie zostali bez sieci, ale z rachunkami. W poniedziałek pod opolską siedzibę firmy przy ul. Kośnego w Opolu co chwilę podchodzili zawiedzeni klienci.

- Nie wiem co się dzieje. Nie mam internetu od drugiego sierpnia. Kilka razy dzwoniłem na infolinię, ale nikt się nie zgłaszał dlatego przyszedłem osobiście, ale jak wiele innych osób odbiłem się od drzwi - mówi pan Tadeusz.

W firmie MNI, nie ma nikogo, kto mógłby wyjaśnić co się stało i dlaczego tak wielu opolan zostało bez internetu. Z przyklejonej do drzwi kartki można się tylko dowiedzieć, że biuro będzie zamknięte do odwołania, a kontakt z firmą odbywa się tylko poprzez podany niżej numer infolinii.

- Sęk w tym, że ta infolinia nie odpowiada. Moja umowa dotyczyła nie tylko internetu, ale i telefonu, który obecnie jest głuchy. Nie wiemy co robić, bo rachunki przychodzą normalnie. Wydaje mi się, że nie powinnam ich płacić skoro firma nie dostarcza mi usługi. Z drugiej strony boję się konsekwencji prawnych. Gdyby nie to poszłabym do pierwszego lepszego firmy z zawarła z nimi umowę. Co jeśli nie mogę? Najgorsze, że nikt nie nam w stanie powiedzieć co mamy robić - pyta pani Andżelika.

Firma MNI nie odpowiada
I nam nie udało się skontaktować z firmą. Nie odpowiadają telefony, a na infolinii, ani w warszawskiej siedzibie firmy, a też w jej radomskiej fili.

Janusz Kuliberda, powiatowy rzecznik praw konsumenta z Kluczborka radzi co w tej sytuacji zrobić:

- Do usługodawcy należny skierować pismo o następującej treści: “Na podstawie artykułu 491 paragraf 2 Kodeksu Cywilnego wzywam do podjęcia świadczenia usługi dostępu do internetu w terminie trzech dni od daty doręczenia wezwania. Usługa internetowa umówiona z waszą spółką nie jest w ogóle świadczona od ... ( tu należy wpisać od kiedy-red ). Po bezskutecznym upływie tergo terminu odstępuję od umowy o świadczenie usługi w trybie natychmiastowym z przyczyn leżących wyłącznie po stronie waszej spółki. Jednocześnie na podstawie artykułu 105 Ustawy Prawo Telekomunikacyjne żądam korekty faktur za okres od dnia nie świadczenia usługi do dnia jej podjęcia, albo odstąpienia od umowy do kwoty 0 zł.”- mówi rzecznik.

Wezwanie należny wysłać w dwóch egzemplarzach listem poleconym na adres siedzibę spółki MNI (MNI Centrum Usług S.A., Plac Czerwca 1976 r. 4, 02-495 Warszawa ).

Do sprawy wrócimy.

Zobacz też: Jak internet wpływa na życie miłosne?

Źródło: Dzień Dobry TVN/x-news

od 12 lat
Wideo

Wybory samorządowe 2024 - II tura

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na opole.naszemiasto.pl Nasze Miasto