Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

„Jogurt pasuje od rana” – kampania edukacyjna ZPPM, zachęcająca do częstszego spożywania jogurtów

Materiał Partnera Zewnętrznego
kampania Jogurt pasuje od rana
kampania Jogurt pasuje od rana
Eksperci potwierdzają, że Polacy mają wysokie niedobory wapnia w swojej diecie. Co za tym idzie jesteśmy mocno narażeni na choroby układu kostnego jak osteoporoza, czy osłabienie kości. Takie problemy nie są jednoznaczne do zdiagnozowania i mogą uwidocznić się dopiero w dorosłym wieku. Dlatego już od najmłodszych lat należy wprowadzać do diety produkty bogate w wapń – jogurty. Aby zwiększyć świadomość tego problemu Związek Polskich Przetwórców Mleka przygotował kampanię edukacyjną „Jogurt pasuje od rana”, która ma na celu podnoszenie świadomości Polaków na temat niedoborów wapnia w diecie i tym samym zachęcenie do jedzenie przynajmniej jednego jogurtu dziennie.

Wapń pełni wyjątkowo ważną rolę w rozwoju zwłaszcza dzieci. Jest on niezbędny do prawidłowego kształtowania się kości oraz funkcjonowania organizmu. Eksperci potwierdzają, że Polacy mają duże niedobory wapnia, tylko u dzieci w wieku do 3 lat mieszczą się one w przedziale 47% -76%*.

Źle zbilansowana dieta dziecka może mieć swoje skutki w dorosłym życiu. Takie choroby jak osteoporoza, czy inne związane z układem kostnym nie są łatwe do zdiagnozowania a ich objawy mogą się uwidocznić dopiero w dorosłym wieku. Warto zatem już od najmłodszych lat zadbać o zdrowe nawyki żywieniowe. Właśnie dlatego Związek Polskich Przetwórców Mleka (ZPPM) przygotował specjalną kampanię edukacyjną „Jogurt pasuje od rana”**. Kampania ma na celu przede pokazać, że wystarczy jeść jeden jogurt codziennie, by dostarczać naszemu organizmowi odpowiednią ilość wapnia i tym samym zmniejszyć niedobory tego składnika w naszym organizmie.

Warto zauważyć, że we wszystkich grupach wiekowych Polaków oprócz niedoborów wapnia występują niedobory wit. D, niezbędnej do jego wchłaniania. Organizm otrzymuje, więc tego pierwiastka dużo mniej, niż potrzebuje do wszystkich niezbędnych procesów_– mówi Karolina Jaworska dietetyk kampanii „Jogurt pasuje od rana”._Najbogatszymi źródłami wapnia w naszej diecie są nabiał, ryby jedzone z ościami, orzechy, mak, sezam, siemię lniane i warzywa zielone. Najlepiej jednak wchłaniamy wapń dostarczany przez mleko i produkty mleczne, czyli jogurty, kefiry i sery.

Profesorzy powołani do Zespołu Ekspertów, badającego działania zapobiegania niedoborom wapnia
w diecie Polaków oraz roli produktów mlecznych w tym jogurtu w zdrowym żywieniu, rekomendują jogurty jako produkt, który powinien być włączony do codziennej diety Polaków. Spożycie jogurtu w Polsce jest obecnie bardzo niskie.W 2013 roku wynosiło prawie 4,7kg na osobę, czyli o 3,5% mniej niż w roku 2012. Przy założeniu, że pojemność jednego kubeczka jogurtu to ok 150g, jedna osoba w minionym roku zjadła średnio ok. 2,5 kubeczka tego produktu w miesiącu. Wynik ten jest bardzo niski. Warto zatem zwrócić uwagę na ten ważny aspekt i wprowadzić do swojej codziennej diety dwie porcje produktów mlecznych, w tym jednego jogurtu, aby dostarczyć swojemu organizmowi odpowiednią ilość łatwo przyswajalnego wapnia. Podnoszenie świadomości Polaków na temat tego, jak ważne jest spożywanie jogurtów w codziennej diecie, może mieć pozytywny wpływ nie tylko na zmniejszenie niedoborów wapnia Polaków, ale także na późniejsze jego konsekwencje.

*Źródło: Dane rozpowszechnione przez krajowe/regionalne ośrodki badawcze
**Dofinansowano ze środków Funduszu Promocji Mleka

Związek Polskich Przetwórców Mleka (ZPPM) jest związkiem pracodawców i został powołany 28 maja 1999 roku (pod nazwą Związek Prywatnych Przetwórców Mleka) w odpowiedzi na potrzebę zacieśnienia kontaktów i współpracy pomiędzy podmiotami przemysłu mleczarskiego oraz utworzenia forum wymiany doświadczeń branży mleczarskiej.

Wśród wielu przedsięwzięć realizowanych przez ZPPM duże znaczenie Związek przywiązuje do działań ukierunkowanych na zwiększenie poziomu spożycia mleka i jego przetworów w kraju. Związek jest wydawcą pięciu broszur promujących wśród młodzieży licealnej spożycie i walory zdrowotne mleka i przetworów mlecznych. Broszury opracowane zostały przez pracowników naukowych i eksperta z Rady Promocji Zdrowego Żywienia Człowieka. Do spożywania mleka i jego przetworów zachęcają młodzież ich rówieśnicy. Hasło „Pij mleko - zajdziesz daleko” zamieszczone na plakacie wydanym przez Związek ma także przekonać młodzież do spożywania mleka i produktów mlecznych. Związek propaguje spożycie mleka i jego przetworów również poprzez artykuły w prasie podkreślając wysokie walory jakościowe i zdrowotne produktów mlecznych. W obliczu utrzymującej się od długiego czasu spadkowej tendencji spożycia mleka i przetworów mlecznych w kraju, Związek przygotował we współpracy z pozostałymi krajowymi organizacjami mleczarskimi długofalową strategię promocji spożycia mleka i przetworów mlecznych, uznając to działanie za szczególnie cenne i ważne dla polskiego mleczarstwa. Długofalowa strategia promocji produktów mlecznych w Polsce przedstawia założenia wieloletniej kampanii promocyjnej adresowanej do szerokiego grona konsumentów oraz kierunki niezbędnych działań promocyjnych w odniesieniu do szerokiego asortymentu produktów mlecznych. Strategii przyświeca idea kreowania mody na spożywanie mleka i przetworów mlecznych poprzez kształtowanie odpowiednich nawyków żywieniowych i zachowań prozdrowotnych oraz świadomości konsumentów.

W roku 2013 ZPPM przystąpił do realizacji kampanii edukacyjno-informacyjnej "Jogurt na dobry dzień" - której celem jest zwiększenie świadomości dotyczącej prozdrowotnych i żywieniowych właściwości jogurtów. W toku Kampanii na szeroką skalę wykorzystano reklamę prasową i Internet.

*Raport Rynku Mleka, stan i perspektywy, kwiecień 2014
**Dofinansowano ze środków Funduszu Promocji Mleka

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Rolnicy zapowiadają kolejne protesty, w nowej formie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lubuskie.naszemiasto.pl Nasze Miasto