Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

KO zapowiada przebudowę placu Piłsudskiego i skrzyżowania na obwodnicy

Piotr Guzik
Barbara Kamińska i Koalicja Obywatelska mówią o inicjatywach komunikacyjnych dla Opola
Barbara Kamińska i Koalicja Obywatelska mówią o inicjatywach komunikacyjnych dla Opola Piotr Guzik
Zmiana geometrii skrzyżowania przy pl. Piłsudskiego kosztem części pobliskiego skweru byłaby pierwszym ruchem Koalicji Obywatelskiej mającym poprawić sytuację komunikacyjną w Opolu. W dalszej kolejności miałoby powstać rondo turbinowe na skrzyżowaniu obwodnicy z ulicą Luboszycką, a potem węzeł na skrzyżowaniu obwodnicy z ul. Oleską.

W przypadku rejonu placu Piłsudskiego, a konkretnie skrzyżowania ulic Spychalskiego z Wrocławską, Koalicja Obywatelska wraca do koncepcji wybudowania tam ronda.

- Przyczyną korków na ul. Piastowskiej jest m.in. funkcjonująca tam sygnalizacja świetlna. Aby możliwa była realizacja ronda w tym miejscu konieczne będzie ingerencja w część pobliskiego skweru - przyznaje Szymon Ogłaza, członek zarządu województwa odpowiedzialny za komunikację i infrastrukturę, a także kandydat na radnego sejmiku.

Przypomnijmy, że nowy skwer otwarto w maju 2012 roku, podczas trzej kadencji Ryszarda Zembaczyńskiego w fotelu prezydenta Opola. Kosztował blisko milion złotych. Żwirowe alejki zastąpiła nawierzchnia z kamiennych płyt, w centrum skweru znajduje się fontanna.

Koszt wykonania ronda w tej okolicy KO szacuje na 10 mln zł. Tyle samo miałaby pochłonąć przebudowa skrzyżowania obwodnicy północnej z ulicą Luboszycką. Światła miałoby zastąpić rondo turbinowe. - To jeden z bardziej korkujących się punktów w układzie komunikacyjnym miasta. Ta inwestycja by to poprawiła - przekonuje Szymon Ogłaza.

Na obwodnicy Opola Koalicja Obywatelska chciałaby zrealizować jeszcze jedną dużą inwestycję: przebudowę skrzyżowania z ulicą Oleską. W tym przypadku miałoby to być skrzyżowanie dwupoziomowe. Kierowcy poruszający się w stronę Kluczborka korzystaliby z estakady nad obwodnicą, do tego dochodziłyby nowe wjazdy i zjazdy z tej drogi. Tutaj koszt oszacowano na 40-50 mln zł.

Tyle samo miałaby pochłonąć kolejna komunikacyjna inicjatywa KO, czyli utworzenie dwujezdniowego wjazdu i wyjazdu z Opola w ciągu ulic Częstochowskie i Ozimskiej. W praktyce wiązałoby się to z poszerzeniem tych ulic, przebudową skrzyżowania z aleją Witosa i ulicą Tysiąclecia, a także powstaniem wiaduktu nad linią kolejową. Miałoby to ułatwić komunikację dla mieszkańców osiedli im. AK oraz Malinka.

Barbara Kamińska, kandydatka KO na prezydenta Opola, wskazuje inne propozycje komunikacyjne. To m.in. montaż tablic świetlnych z informacjami na temat wolnych miejsc na parkingach, a także wprowadzenie inteligentnego systemu sterowania ruchem, umożliwiającego regulację cyklami świateł w sytuacjach awaryjnych, takich jak wypadek na autostradzie A4.

Koalicja Obywatelska chce też skorygować przebieg obwodnicy południowej. Miałaby ona nie rozdzielać Grudzic i Maliny, tylko przebiegać bliżej Metalchemu i Grotowic, by zgrać to w powstającą obwodnicą Malni i Choruli. To miałoby ułatwić przedsiębiorcom z południa Opola dojazd do autostrady A4.

Przedstawiciele Koalicji Obywatelskiej zaznaczają, że zmiany te szłyby w parze z usprawnieniem funkcjonowania systemu komunikacji miejskiej, w tym wyznaczania buspasów na trasach dwupasmowych w miejscach, gdzie to możliwe.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Materiał oryginalny: KO zapowiada przebudowę placu Piłsudskiego i skrzyżowania na obwodnicy - Nowa Trybuna Opolska

Wróć na opole.naszemiasto.pl Nasze Miasto