Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

'Kobiety na wybory' to hasło nowej kampanii zachecającej panie do głosowania

MM
Piotr Krzyżanowski/Polskapresse
„Kobiety na wybory!” to hasło najnowszej kampanii zachęcającej do udziału w wyborach parlamentarnych 9 października br. Jednocześnie kampania będzie informowała o nowych procedurach w prawie wyborczym, w szczególności o ułatwieniach. Do głosowania już po raz piąty namawia koalicja organizacji Masz Głos, Masz Wybór.

Badania na temat frekwencji pokazują, że prawie połowa kobiet w Polsce nie głosuje. Zwykle frekwencja wśród nich jest od 5 do 10% niższa niż w grupie mężczyzn. Dlatego głównym celem tegorocznej kampanii jest zwiększenie udziału kobiet w wyborach.

- W kampanii „Kobiety na wybory!” chcemy przekonać panie w różnym wieku i z różnorodnych środowisk, że ich udział w głosowaniu jest ważny. – mówi Joanna Załuska, koordynatorka kampanii.

Będzie kampania profrekwencyjna

Kampania „Kobiety na wybory!” realizowana będzie zarówno w mediach (spoty radiowe i telewizyjne, bannery internetowe, reklamy prasowe), w szkołach (akcja „Młodzi glosują”), jak i w lokalnych społecznościach (debaty, happeningi, akcje ulotkowe, monitoring lokali, apele o pomoc w dowozie osób niepełnosprawnych).

Koalicja przygotowuje także specjalną kampanię „Bądźmy obywatelami pełną gębą”, adresowaną do osób niepełnosprawnych i dotycząca nowych procedur w prawie wyborczym takich jak:
• możliwość głosowania przez pełnomocnika (niepełnosprawni, osoby powyżej 75 lat),
głosowanie korespondencyjne (niepełnosprawni, Polacy za granicą),
• nakładki na karty do głosowania dla osób niewidomych,
• możliwość głosowania w wybranym lokalu wyborczym (dostosowanym do potrzeb osób niepełnosprawnych).

Zobacz kalendarz wyborczy

Na stronie internetowej kampaniiwww.kobietynawybory.pl znaleźć będzie można przydatne materiały informacyjne, takie jak „Poradnik wyborcy” czy „Kalendarz wyborczy”.

Koalicja Masz Głos, Masz Wybór od lat prowadzi działania profrekwencyjne, dzięki którym udało się powstrzymać tendencję spadkową uczestnictwa obywateli w wyborach. Niemniej jednak, nadal frekwencja w naszym kraju jest niższa niż w wielu krajach europejskich. W ostatnich wyborach parlamentarnych w Polsce wyniosła 54%, dla porównania w Niemczech było to 71%, a na Łotwie 65%. Niska frekwencja oznacza słabszą legitymację wybranych władz. Zjawisko to również powoduje, że liczne grupy obywateli pozostają bez przedstawicieli reprezentujących ich interesy w Parlamencie.

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na opole.naszemiasto.pl Nasze Miasto