Koronawirus. Opolskie urzędy proszą klientów o kontakt zdalny

Edyta Hanszke
Edyta Hanszke
Opolskie urzędy proszą klientów o kontaktowanie się zdalnie.
Opolskie urzędy proszą klientów o kontaktowanie się zdalnie. 123rf
Dodaj komentarz:
Udostępnij:
Opolskie urzędy proszą klientów o kontaktowanie się zdalnie. Osobiste wizyty są uzasadnione tylko w sprawach pilnych, których nie można zrealizować w inny sposób.

W związku z sytuacją sanitarno-epidemiologiczną apelujemy do mieszkańców Opola o ograniczenie wizyt w Urzędzie Miasta Opola do spraw szczególnie pilnych. Prosimy o kontakt z urzędem drogą mailową bądź telefoniczną - napisano na stronie UM Opola.

Powiatowy Urząd Pracy w Opolu poinformował, że w związku ze wzrastającym zagrożeniem koronawirusem oraz w trosce o bezpieczeństwo klientów uprzejmie informuje, iż od 11 marca wszystkie terminy wizyt wyznaczone na miesiąc marzec zostają wstrzymane do odwołania. Rejestracja osób bezrobotnych odbywa się w godz. od 8.00 do 11.00. lub elektronicznie. - Prosimy o zgłaszanie się do urzędu tylko w sytuacjach koniecznych - apeluje dyrekcja.

Składanie Oświadczeń o powierzeniu wykonywania pracy dla cudzoziemców od 11 marca w opolskim PUP odbywać się będzie tylko drogą elektroniczną.

Pozostałym klientom, którzy planują w najbliższych dniach osobiste wizyty, a ich sprawa nie wymaga konieczności osobistego stawiennictwa, urząd proponuje rozważenie wcześniejszego kontaktu telefonicznego z pracownikiem urzędu pracy, bądź skorzystanie z kontaktu e-mailem lub przez portal www.epuap.gov.pl w celu ustalenia dalszego sposobu procedowania spraw urzędowych.

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Krapkowicach w związku z sytuacją epidemiologiczną zwraca się z prośba o kontakt osobisty tylko w sprawach bardzo pilnych. - We wszystkich pozostałych zalecamy kontakt telefoniczny lub za pośrednictwem poczty elektronicznej - czytamy w informacji.

Ze względu na ryzyko rozprzestrzeniania się koronawirusa krapkowickie starostwo zaleca załatwianie w urzędach tylko koniecznych spraw. - Niektóre ze spraw mogą poczekać. Jeżeli sprawa jest pilna lub terminowa, to w wielu przypadkach można uzyskać informacje na jej temat lub załatwić ją telefonicznie lub drogą elektroniczną. Sukcesywnie przygotowujemy procedury załatwiania spraw mieszkańców powiatu przez Starostwo Powiatowe bez konieczności osobistej obecności. Jeżeli obecność jest obowiązkowa, należy ją wcześniej uzgodnić telefonicznie z właściwym pracownikiem starostwa - czytamy na facebookowym profilu starostwa w Krapkowicach.

I dalej zapowiedź: - W najbliższym czasie uruchomimy serwis internetowy, który będzie gromadził wszystkie ważne komunikaty instytucji z naszego powiatu związane z obecną sytuacją epidemiologiczną.

Kierownictwo opolskiego ZUS zdecydowało się na czasowe zawieszenie funkcjonowania Punktu Informacyjnego w Krapkowicach od 12 marca. Jest to podyktowane decyzją starostwa w Krapkowicach o ograniczeniu bezpośredniego przyjmowania klientów.

- Liczymy na wyrozumiałość mieszkańców Krapkowic i powiatu, którzy korzystali z naszych usług w punkcie informacyjnym i zachęcamy do korzystania z najbliższych placówek ZUS w Opolu, Strzelcach Opolskich czy Kędzierzynie-Koźlu. O ponownym uruchomieniu naszej jednostki w Krapkowicach będziemy informować - mówi rzecznik ZUS w województwie Sebastian Szczurek.

I dodaje, że w pozostałych lokalizacjach ZUS jest gospodarzem obiektów i tam przyjmowanie klientów będzie odbywało się na dotychczasowych zasadach, ale ZUS także rekomenduje kontakt zdalny: przez infolinię czy PUE.

W Opolskim Urzędzie Wojewódzkim nie będą osobiście przyjmowane osoby ubiegające się o świadczenia rodzinne i wychowawcze 500+ (OUW obsługuje osoby zatrudnione w krajach UE i EOG).

Wojewódzka Biblioteka Publiczna w Opolu oraz wszystkie jej oddziały od 12 marca do odwołania są nieczynne. - Terminy zwrotów wypożyczeń nieprzeterminowanych zostaną przesunięte na 26.03.2020 r. W przypadku zbiorów już przetrzymanych prosimy o kontakt telefoniczny z biblioteką - czytamy w komunikacie.

Miejskie Centrum Świadczeń w Opolu
przypomina, że przez Internet można złożyć wnioski o zasiłek rodzinny i dodatki, ,,Becikowe’’, ,,Kosiniakowe’’, Fundusz alimentacyjny, 500 plus, 300 plus wraz ze skanem dokumentów, niezbędnych do przyznania świadczenia. Są dwa sposoby, aby to zrobić: za pośrednictwem portalu [email protected] https://empatia.mpips.gov.pl/ lub platformy ePUAP https://epuap.gov.pl.

Wniosek o stypendium, dodatek mieszkaniowy i energetyczny można złożyć pocztą lub przez skrzynkę korespondencyjną. Jeżeli zarządcą mieszkania jest Miejski Zarząd Lokali Komunalnych (miasto), nie trzeba potwierdzać wniosku o dodatek mieszkaniowy w MZLK. Załatwi to MCŚ.

Wnioski i dokumenty do urzędu pocztą należy przesyłać pod adres: Miejskie Centrum Świadczeń w Opolu, 45-057 Opole ul. Ozimskiej 19. W razie wątpliwość MCS zachęca do kontaktu telefonicznego. Jeżeli każdy z poprzednich sposobów zawiódł i trzeba przyjść do MCŚ, aby złożyć dokumenty, można je wrzucić do specjalnie przygotowanych w tym celu skrzynek korespondencyjnych.

Jedna skrzynka będzie wystawiona na parterze budynku, naprzeciw stanowiska ochrony, druga na siódmym piętrze, obok wind. Do skrzynki można wrzucić wnioski, które chcemy złożyć (najpierw telefon np. pod numer 77 44 35 700, 708, 704 – pomogą ustalić, jakich dokumentów potrzebujemy) oraz dokumenty, które należało dostarczyć do wniosku (dokumenty spakujmy do koperty, a na niej napiszmy imię i nazwisko wnioskodawcy, numer pesel i informację jakiej sprawy dotyczą dokumenty).

MCS zapewnia, że skrzynki będą opróżniać kilka razy dziennie, są one również objęte monitoringiem wizyjnym. Na siódmym piętrze obok wind będą wystawione formularze do pobrania. Do odwołania zostanie wyłączona funkcja umawiania wizyt przez Internet.

Odwołane zostały zajęcia dla seniorów w domach dziennego pobytu i w Centrum Informacyjno- Edukacyjnym „Senior w Opolu”.

Pracownicy socjalni MOPR w Opolu na bieżąco monitorują osoby starsze, samotne i niepełnosprawne. W przypadku konieczności uzyskania pomocy do dyspozycji mieszkańców jest telefon: 77 40 05 955 (w godzinach 7.30-15.00), 77 45 56 390 (w godzinach 8.00-20.00).

Posiłki w domach dziennego pobytu wydawane są na wynos do menażek.

W punktach obsługi klientów MOPR stosuje się dezynfekcję klamek, poręczy oraz sprzętu biurowego. W siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie i Ośrodka Interwencji Kryzysowej zainstalowane zostały lampy bakteriobójcze.

Osoby samotne, które nie opuszczają miejsce zamieszkania w ramach usług opiekuńczych mają dostarczane gorące posiłki i produkty zaspakajające niezbędne potrzeby życiowe.

Pracownicy socjalni wykonujący czynności w terenie zostali zaopatrzeni w środki dezynfekujące i jednorazowe rękawiczki.

W Punkcie Socjalnym PCK w Opolu skrócono czas wydawania posiłków (do 2 godz.). Zamknięta została świetlica dla korzystających z punktu (służy tylko do spożywania posiłków, nie ma możliwości przebywania tam przez cały okres otwarcia).

Rozważane są kolejne działania mające na celu zmniejszenie liczby osób jednocześnie przebywających w punkcie.

Mięsożerni mężczyźni bardziej szkodliwi

Wideo

Materiał oryginalny: Koronawirus. Opolskie urzędy proszą klientów o kontakt zdalny - Nowa Trybuna Opolska

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie