Choć do przetargu stanęły tak znane firmy jak Mostostal Warszawa, Budimex, czy Strabag to właśnie konsorcjum - na czele z włoską firmą CIPA - jest dziś faworytem do wygrania postępowania.
Obwodnica Piastowska ma połączyć obwodnicę północną z ulicą Niemodlińską w rejonie węzła drogowego nad torami.
Nowa trasa odciąży takie ulice jak Domańskiego, Partyzancką czy Wojska Polskiego. Powinna także poprawić dostępność do terenów inwestycyjnych w strefie ekonomicznej.
Droga o długości 3,5 kilometra będzie jednojezdniowa, tak jak obwodnica północna, głównie z powodu oszczędności.
Trzeba też wybudować aż pięć różnego rodzaju obiektów mostowych, bo obwodnica Piastowska krzyżuje się m.in. z ulicami Północną, Wrocławską i 10 Sudeckiej Dywizji Zmechanizowanej.
Projekt przewiduje również budowę węzła na obwodnicy północnej oraz poszerzenie jej na odcinku kilometra. Miejscy drogowcy chcieliby, aby pierwszy odcinek trasy - pomiędzy ulicą Wrocławską i Niemodlińską - był przejezdny już w 2018 roku.
- Jesteśmy po otwarciu siedmiu ofert i przed ich analizą, która musi potrwać - zastrzega Zbigniew Bahryj, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg.
Więcej na ten temat przeczytasz w serwisie NTO+
ZOBACZ TAKŻE:
Niemodlińska w Opolu wciąż rozkopana
Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?