Mowa tutaj o CXXII Liceum Ogólnokształcące im. Ignacego Domeyki w Warszawie, które uplasowało się na drugiej pozycji w Rankingu Szkół Zwolnieni z Teorii. Ponadto w pierwszej dwudziestce tego konkursu znalazły się jeszcze dwie inne szkoły z Warszawy. Na liście ogólnie wysoko figuruje województwo mazowieckie, wyróżnione zostały szkoły także z Otwocka, Puszczy Mariańskiej i Radomia.
Ranking Szkół Zwolnieni z Teorii większą uwagę przywiązuje do realizowania własnych przedsięwzięć mających realny wpływ na otoczenie, niż do wyników z egzaminów maturalnych.
- Tegoroczna edycja Olimpiady „Zwolnieni z Teorii" różniła się od poprzednich, ponieważ większość działań została przeniesiona do wirtualnej rzeczywistości, ale młodzież szybko się w niej odnalazła – powiedziała Anna Frołów, nauczycielka z CXXII Liceum Ogólnokształcące im. Ignacego Domeyki w Warszawie.
Warszawa. "Ten rok był szczególnie trudny dla szkolnictwa"
Zdaniem wielu ekspertów, sytuacja pandemiczna niekorzystnie wpływała na psychikę uczniów, którzy zamknięci w domach, musieli zdobywać wiedzę z ekranów komputerów.
- Ten rok dla polskich szkół był szczególnie trudny. Nauczyciele nie mogli tak jak zawsze wspierać bezpośrednio młodzieży w nauce i działalności społecznej, lecz robili to zza ekranów komputerów. Dlatego należą im się szczególne gratulacje za to, że pomimo trudnego okresu wprowadzali innowacje do programów nauczania, trwali i działali z myślą o tym, że nauka to nie tylko zakuwanie do matury, ale też okazja do poznania siebie i innych, rozwiązywania problemów otoczenia, które obserwujemy – przekazała Paula Bruszewska, prezes Fundacji Zwolnieni z Teorii.
Z danych Fundacji Zwolnieni z Teorii "Odporni na lockdown. Raport o tym, co chroniło dobrostan młodzieży w trakcie pandemii" wynika, że uczniowie uczęszczający do szkół, w których mieli możliwość realizacji w tym roku szkolnym własnych projekt społeczny w olimpiadzie Zwolnieni z Teorii, mają wyższy ogólny poziom dobrostanu psychologicznego niż ich rówieśnicy, którzy nie angażowali się społecznie.
Badanie to zostało przeprowadzone na 621 uczniach. Raport ukazuje, że młodzi ludzie, którzy udzielali się społecznie w czasie lockdownu, jaśniej widzą swój życiowy cel oraz pewniej kreślą rozwój osobisty, w porównaniu do osób, które nie angażowały się.
Archeologiczna Wiosna Biskupin (Żnin)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?