Kolejarze podsumowali dotychczasowe prace dzisiaj na stacji w Zdzieszowicach. To jedno z pięciu miejsc - obok stacji w Gogolinie, Górażdżach, Kędzierzynie-Koźlu i Jasonej - które przeszły w ostatnim czasie modernizację.
Docelowo odnowionych ma być 10 peronów, w tym te znajdujące się m.in. w Opolu Groszowicach i Przyworach Opolskich.
- Wszystkie perony po zakończeniu robót będą dostępne dla podróżnych o ograniczonej możliwości poruszania się - zauważa Mirosław Siemieniec, rzecznik Polskich Linii Kolejowych. - Na trzech stacjach - w Zdzieszowicach, Gogolinie i Opolu Groszowicach oraz na przystanku Opole Grotowice będą działały windy. Na stacji w Gogolinie zostanie wybudowane przejście pod torami.
Ponadto wykonawca zdążył już wyremontować 50 kilometrów torów z - w sumie - 85 kilometrów. Wymieniono też 45 z 80 rozjazdów i zamontowano nową sieć trakcyjną.
Po nowych torach pociągi jadą już na odcinkach Raszowa – Zdzieszowice – Gogolin (po dwóch torach) oraz Przywory Opolskie – Górażdże (po jednym torze) - tłumaczy Zdzisław Januszkiewicz, kierownik kontraktu.
Odcinek Opole – Kędzierzyn-Koźle jest na trasie pomiędzy Górnym i Dolnym Śląskiem. Trasą w ciągu doby przejeżdża nawet 90 pociągów. Przebudowa odcinka zwiększy jego przepustowość.
Zmodernizowane tory, nowe rozjazdy i sieć trakcyjna oraz zamontowane nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym umożliwią prowadzenie pociągów z prędkością do 160 km/godz. W efekcie z 50 do 25 minut skróci się czasu przejazdu z Opola do Kędzierzyna-Koźla.
Inwestycja pochłonie 412 milionów złotych - jest ona dofinansowana przez Unię Europejską z funduszy "Łącząc Europę".
Pismak przeciwko oszustom, uwaga na Instagram
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?