Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Nowa kładka pieszo-rowerowa nad Kanałem Ulgi w Opolu. Miasto dołoży do niej 10 mln zł

Piotr Guzik
Kładka pieszo-rowerowa nad Kanałem Ulgi - wizualizacja
Kładka pieszo-rowerowa nad Kanałem Ulgi - wizualizacja Materiały UM Opole
Sześć firm zgłosiło się do przetargu na budowę kładki pieszo-rowerowej nad Kanałem Ulgi w Opolu. Najtańsza oferta jest jednak wyższa o blisko 10 mln zł od kwoty, jaką zaplanowano w budżecie. Ratusz chce, by radni w kwietniu zatwierdzili dołożenie do inwestycji brakującej kwoty.

Kładka pieszo-rowerowa nad Kanałem Ulgi ma się pojawić na wysokości parkingu na Wyspie Bolko. Konstrukcja mająca 260 metrów długości i siedem metrów szerokości ma być pełni oświetlona.

Sam pomysł nie jest nowy. Ogłoszono go kilka lat temu. Plan zakładał, że inwestycja będzie zrealizowana do czerwca 2019 roku. Wiele wskazuje na to, w okolicy tego terminu roboty budowlane będą dopiero startować.

W dwóch dotychczasowych przetargach problemem okazywała się zbyt duża różnica pomiędzy tym, co założono w budżecie, a wysokością ofert. Miasto miało na ten cel około 13,5 mln zł, podczas gdy oferty opiewały na od 26 do 37 mln zł.

Trzecie poszukiwania wykonawcy kładki pieszorowerowej nad Kanałem Ulgi rozpoczęły się w połowie lutego. Pod koniec marca nastąpiło otwarcie ofert. Zgłosiło się sześć firm. Najtańszą propozycję przedstawił Mostostal Kielce - blisko 24 mln zł.

Ofertę o pół miliona złotych wyższą przedstawiła firma Eurovia Polska z Kobierzyc. Na blisko 29,5 mln zł swoje prace wyceniła firma Domax z Boronowa, a na prawie 30 mln zł Himmel & Papesch Opole. Blisko 32 mln zł warta jest oferta firmy Banimex z Będzina, zaś propozycję najdroższą - wynoszącą ponad 45,5 mln zł - przedstawiło konsorcjum firm Dromosttor z Lwówka Śląskiego i PBW Inżynieria z Wrocławia.

W kasie miasta na budowę kładki przewidziano 14 mln zł. I tym razem władze miasta nie zdecydowały się na unieważnienie przetargu, tylko na dołożenie brakujących 10 mln zł, by dorównać do wysokości najtańszej oferty. Kwota ta ma być wpisana do Wieloletniej Prognozy Finansowej Opola na 2020 rok. Inicjatywa będzie przedstawiona radnym do zatwierdzenia na sesji w kwietniu.

Potem możliwe będzie podpisanie umowy. Termin realizacji budowy kładki pieszo-rowerowej nad Kanałem Ulgi to koniec września 2020 roku.

Przypomnijmy, że zadanie to jest współfinansowane z dotacji Unii Europejskiej i jest ujęte w jednym projekcie ze zrealizowaną już budową centrum przesiadkowego przy stacji Opole Grotowice oraz z planowanym centrum przesiadkowym przy stacji Opole Zachodnie. Ta druga inwestycja jest problematyczna o tyle, że Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska uchylił jej decyzję środowiskową oraz umorzył całe postępowanie środowiskowe.

Katarzyna Oborska-Marciniak, rzecznik ratusza, przekonuje, że starania o nową decyzję nie stoją na przeszkodzie w budowie kładki nad Kanałem Ulgi.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Materiał oryginalny: Nowa kładka pieszo-rowerowa nad Kanałem Ulgi w Opolu. Miasto dołoży do niej 10 mln zł - Nowa Trybuna Opolska

Wróć na opole.naszemiasto.pl Nasze Miasto