To już pewne. Od nowego rozkładu jazdy, który zacznie obowiązywać od 9 grudnia 2018, PKP Intercity wprowadzi więcej pociągów kursujących między Opolem a Warszawą.
Wszystko po to, by zapewnić mieszkańcom Opolszczyzny dogodny dojazd do stolicy - mówi Agnieszka Serbeńska, rzecznik prasowy PKP Intercity.
W nowym rozkładzie jazdy przewoźnik wprowadzi też pociąg IC NightJet relacji Wiedeń/Budapeszt – Wrocław – Berlin, który umożliwi dzienny dojazd do Berlina oraz nocny do Wiednia, Bratysławy i Budapesztu.
Po stronie polskiej zatrzyma się m.in. na stacji Opole Główne, a także Wrocław Główny, Kędzierzyn-Koźle i Racibórz - dodaje Agnieszka Serbeńska.
I tak:
- z Opola w stronę Budapesztu odjeżdżać będzie o godz. 23.40, a w stolicy Węgier będzie o godz. 8.35. Z Kędzierzyna-Koźla odjazd o godz. 0.26.
- do Berlina z Opola wyjedzie o godz. 4.21, a w stolicy Niemiec będzie o godz. 9.16. Z Kędzierzyna-Koźla skład odjedzie o 3.31.
Dodatkowo pociąg IC Przemyślanin, jadący z Przemyśla, będzie prowadził grupę wagonów do Berlina, które będą przełączane do pociągu IC NightJet w Katowicach.
Wagony do Przemyśla będą odczepiane na stacji w Raciborzu, po czym wyruszą w podróż do Katowic przez Gliwice i Zabrze. Dzięki temu mieszkańcy aż sześciu województw: podkarpackiego, małopolskiego, śląskiego, dolnośląskiego, opolskiego i lubuskiego zyskują połączenie międzynarodowe i będą mogli dojechać bezpośrednio do stolicy Niemiec.
PKP Intercity inwestuje też w tabor. Przewoźnik podpisuje kolejne umowy na zakup nowych i modernizację starych wagonów. Z pierwszych efektów tych kontraktów, pasażerowie będą mogli skorzystać już od początku 2019 roku.
Na torach pojawią się pierwsze wagony zmodernizowane przez H. Cegielski Fabrykę Pojazdów Szynowych w Poznaniu. Będą to wagony przedziałowe drugiej klasy.
- Pasażerowie skorzystają w nich z wygodnych foteli, klimatyzacji, gniazdek elektrycznych, elektronicznego systemu informacji pasażerskiej oraz toalet z zamkniętym obiegiem - mówi Agnieszka Serbeńska. - Ponadto zostaną zainstalowane wzmacniacze sygnału komórkowego oraz urządzenia do bezprzewodowego internetu.
Zmodernizowane wagony będą wykorzystywane do obsługi połączeń w całej Polsce. Dostępne będą na trasach:
- Szczecin – Trójmiasto – Olsztyn – (Białystok)
- Wrocław/Zielona Góra – Poznań – Gdynia/Olsztyn – (Białystok)
- Kraków/Lublin– Katowice – Wrocław – Zielona Góra – Szczecin – (Świnoujście)
Już w 2017 roku planowane było połączenie kolejowe Opola z Berlinem
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?