Opolanie będą mogli od niedzieli (11 grudnia) skorzystać z 7 pociągów do Warszawy i aż 29 do Wrocławia.
Natomiast dzięki modernizacji linii kolejowej nr 136, pociągi IC Chełmoński relacji Kraków – Świnoujście – Kraków oraz IC Matejko relacji Szczecin – Przemyśl – Szczecin zaczną jeździć przez Kędzierzyn-Koźle, zwiększając mieszkańcom tego miasta możliwości dotarcia m.in. do Krakowa i Katowic.
W wakacje dojazd z Opola do Ustki ułatwi sezonowy pociąg IC Jamno, który będzie kursować w wydłużonej relacji Kraków – Ustka – Kraków.
Pociąg IC Grottger relacji Przemyśl – Wrocław – Przemyśl zastąpi obecny skład IC Lwów Ekspress.
- Obowiązujący od 11 grudnia 2022 roku rozkład jazdy uwzględnia zmiany, które zapewnią optymalne kursowanie pociągów podczas modernizacji linii kolejowych - informuje Cezary Nowak, pełniący obowiązki rzecznika PKP Intercity. - Pociąg Kormoran będzie mieć zmienioną trasę i nie będzie już obsługiwać województwa opolskiego. Nie będzie też uruchamiany weekendowy pociąg TLK Krasiński relacji Wrocław – Warszawa – Wrocław przez Opole.
Kontynuacja prac modernizacyjnych na odcinku Opole Główne – Opole Zachodnie i związany z tym ruch jednotorowy nadal będą wpływać na przepustowość linii i ograniczenia w cykliczności kursowania pociągów na trasie Katowice - Wrocław.
Przedstawiciele PKP Intercity zauważają, że mieszkańcy Opolszczyzny będą mogli korzystać z nowoczesnego taboru, którego wraz z kolejnymi inwestycjami systematycznie przybywa.
W komfortowych warunkach pojadą m.in. pasażerowie korzystający z pociągu IC Bolko, który łączy Wrocław z Lublinem (przez Opole), gdzie od niedawna kursuje zmodernizowany skład ED74.
Krokusy w Tatrach. W tym roku bardzo szybko
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?