Prace koncepcyjne nad aplikacją "Opole+" prowadzono już od pewnego czasu. Ostatecznie projekt wykrystalizował się na tyle, że urząd miasta ogłosił przetarg na opracowanie programu.
- Podstawowym założeniem aplikacji jest usprawnienie życia mieszkańców oraz turystów odwiedzających miasto poprzez umieszczenie wszystkich miejskich usług w jednym miejscu - mówi Michał Kramarz, zastępca naczelnika biura obsługi inwestora w opolskim ratuszu, które odpowiada za realizację projektu. - Mowa na przykład o zakupie wejściówek do ogrodu zoologicznego czy biletów na przejazdy autobusami Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego. Istotna jest przy tym maksymalna wygoda, a więc dokonywanie zakupu przy jak najmniej liczbie kliknięć - wskazuje.
Dzięki aplikacji "Opole+" będzie można z wyprzedzeniem kupić wejściówki do miejskich atrakcji, instytucji kultury czy obiektów administrowanych przez Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji. - W ten sposób unikniemy na przykład konieczności stania w kolejce po bilety do obiektów - zauważa Michał Kramarz.
Aplikacja nie będzie zarezerwowana wyłącznie dla mieszkańców miasta. Pobrać i korzystać z niej będą też mogły osoby przyjezdne, co ma im ułatwić pobyt w Opolu.
Korzyści ma też mieć miasto. - Za pomocą aplikacji uzyskamy dostęp do pokaźnej bazy danych. Przy czym nie będą to dane spersonalizowane. Dane użytkowników będą chronione zabezpieczeniami na bardzo wysokim poziomie - podkreśla wicenaczelnik.
- Dzięki danym z aplikacji będziemy mogli dopasowywać ofertę tak aby w jak najlepszy sposób odpowiadała na oczekiwania naszych mieszkańców czy osób przyjezdnych, np. precyzując preferencje w zakresie korzystania z komunikacji miejskiej, określając tym samym jakie usługi MZK są najbardziej oczekiwanymi przez użytkowników. W ten sposób można dostosowywać sieć połączeń autobusowych i taryf do potrzeb pasażerów - argumentuje.
- Dane z aplikacji "Opole+" umożliwią też tworzenie ofert specjalnych. Przykładowo, jeśli będzie z nich wynikało, że zainteresowaniem odwiedzających cieszy się zarówno ZOO oraz wieża Piastowska będzie to sygnał do uruchomienia ofert promocyjnych - mówi Michał Kramarz.
Nabór ofert na opracowanie aplikacji trwa do 29 stycznia 2021 roku. W budżecie miasta na to zadanie przewidziano ponad 5 mln zł.
- Zakładamy, że prace nad aplikacją potrwają 12 miesięcy i będą podzielone na kilka etapów. Wśród nich będzie wybór operatora płatności elektronicznych czy testy, które mają zapewnić stabilne funkcjonowanie na szeregu urządzeń z różnymi systemami operacyjnymi. Aplikacja będzie dostępna nie tylko na smartfony, ale i na komputery stacjonarne - wskazuje Michał Kramarz.
Te plany oznaczają, że - jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem - aplikacja "Opole+" powinna być dostępna w pierwszych miesiącach 2022 roku.
Wybory samorządowe 2024 - II tura
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?