Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Opole. Do połowy grudnia piesi i rowerzyści nie będą mogli korzystać z przejścia pod mostem kolejowym wzdłuż Młynówki

Milena Zatylna
Milena Zatylna
Przejście pod mostem kolejowym wzdłuż Młynówki w Opolu będzie zamknięte do połowy grudnia. Ma to związek z ważną inwestycją realizowaną przez PKP.
Przejście pod mostem kolejowym wzdłuż Młynówki w Opolu będzie zamknięte do połowy grudnia. Ma to związek z ważną inwestycją realizowaną przez PKP. Milena Zatylna
Od poniedziałku, 28 listopada do połowy grudnia zamknięte będzie przejście pieszo-rowerowe pod mostem kolejowym wzdłuż Młynówki (od ulicy Korfantego i od strony dworca Opole Główne).

- Ma to związek z pracami polegającymi na przebudowie instalacji gazowej – mówi Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - Ze względu na zakres prac i bezpieczeństwo, wykonawca uzgodnił zamknięcie tego przejścia pieszo-rowerowego.

Prace te są częścią większej, trwającej już od jakiegoś czasu inwestycji, która jest realizowana na odcinku Opole Główne – Opole Zachodnie. Zakres prac obejmuje budowę wszystkich obiektów inżynieryjnych na tej trasie, a także torów.

Inwestycja ta wchodzi w skład projektu „Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kędzierzyn-Koźle – Opole Zachodnie”.

- Jest to największa i najważniejsza inwestycja prowadzona przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w województwie opolskim – mówi Mirosław Siemieniec. - Korzystamy już z efektów inwestycji na odcinku z Kędzierzyna-Koźla do Opola, czyli na 44 km. Teraz wykonywane są prace na odcinku Opole Główne – Opole Zachodnie. To odcinek bardzo nasycony obiektami – mostami i wiaduktami.

Kolejowy most nad Młynówką będzie wymieniony tak by jego konstrukcja dobrze służyła przez kolejne dziesięciolecia.

- W Opolu postępuje budowa mostów i wiaduktów nad Młynówką, Kanałem Ulgi i Suchodołem i wiaduktów nad ulicami: Powstańców Śląskich, Krapkowicką i Prószkowską. Ich przebudowa zapewni większe możliwości kolei i usprawni komunikację drogową – wymienia rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - Zakończono prace związane z budową jednego z toru na wiadukcie nad ul. Powstańców Śląskich.

Przy ul. Krapkowickiej inwestycja jest realizowana wspólnie z miastem Opolem. Kolej zyska sprawne i bardzo ważne ogniwo linii kolejowej, a w mieście znacząco poprawi się jakość komunikacji drogowej. Po zakończeniu prac ruch samochodowy odbywać się będzie po nowym, szerszym pasie jezdni. Podwyższenie wiaduktu do 470 cm zapewni bezpieczny przejazd także dla autobusów. Udogodnieniem będzie również nowy chodnik oraz ścieżka rowerowa.

Postęp prac widać też przy największym opolskim moście kolejowym nad Odrą. Konstrukcja mostu jest dostarczana na budowę. Przygotowywane jest nasuwanie obiektu.

Na odcinku Opole – Kędzierzyn zmodernizowanych zostało 10 stacji i przystanków, dzięki czemu pasażerowie korzystają już z nowych peronów w miejscowościach: Opole Główne, Opole Groszowice, Opole Grotowice, Przywory Opolskie, Górażdże, Gogolin, Jasiona, Zdzieszowice, Raszowa i Kędzierzyn-Koźle.

Wszystkie obiekty wyposażone zostały w nowe wiaty, ławki, gabloty informacyjne oraz energooszczędne oświetlenie LED, które zapewnia bezpieczne podróżowanie także po zmroku. W trosce o osoby o ograniczonych możliwościach poruszania się zadbano o linie naprowadzające oraz oznaczenia w języku Braille’a na poręczach. Po modernizacji wysokość peronów dostosowana została do wysokości składów pasażerskich, dzięki czemu można wygodnie wsiadać i wysiadać z pociągów. Do peronów prowadzą teraz bezpieczne dojścia i pochylnie. Dużym udogodnieniem są również windy.

W Gogolinie nowe przejście poziemne usprawnia i poprawia bezpieczeństwo podróżnych oraz mieszkańców zapewniając wygodne dojście od ul. Krapkowickiej na perony i plac dworcowy, który stanowi dogodny węzeł przesiadkowy. Dla wygody osób o ograniczonej możliwości poruszania się zamontowano tam 3 windy. Nowy wygląd i funkcjonalność zyskało przejście podziemne.

W Zdzieszowicach zbudowano również 3 windy, natomiast w Opolu-Groszowicach i Grotowicach zamontowano nowe kładki, które wyposażone zostały w windy.

Modernizacja linii kolejowej to nie tylko nowe stacje i przystanki, ale także kwestie bezpieczeństwa.

- Nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym pozwalają na zapewnienie bezpiecznych przejazdów pociągów - tłumaczy Mirosław Siemieniec. - Oprócz bezpieczeństwa wpływa to również na szybsze podróże. Czas przejazdu między Kędzierzynem-Koźlem a Opolem skrócił się o ok. 20 minut. Przebudowa 27 przejazdów kolejowo-drogowych usprawniła i poprawiła poziom bezpieczeństwa ruchu drogowego i kolejowego.

Projekt „Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kędzierzyn-Koźle – Opole Zachodnie” jest dofinansowany przez Unię Europejską z instrumentu „Łącząc Europę”. Wartość projektu 620 mln zł netto.

Przejście pod mostem wzdłuż Młynówki jest tymczasowo zamknięte.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Dziennik Zachodni / Wielki Piątek

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na opole.naszemiasto.pl Nasze Miasto