Opole Główne. Od poniedziałku nowe utrudnienia związane z budową centrum przesiadkowego w miejscu dworca PKS

Piotr Guzik
Piotr Guzik
Opole Główne. Od poniedziałku nowe utrudnienia związane z budową centrum przesiadkowego w miejscu dworca PKS MZD
Ograniczenia będą wprowadzone na ul. Armii Krajowej, w rejonie wiaduktu w ciągu ulicy Struga. Powodem są przebudowa chodnika oraz realizacja zatoki autobusowej. Ma to związek z budową parkingu wielopoziomowego w miejscu dawnego dworca PKS w Opolu.

- Zamknięty będzie chodnik wzdłuż ulicy Armii Krajowej, na odcinku od siedziby Polskiej Spółki Gazownictwa w Opolu do wjazdu na budowę centrum przesiadkowego Opole Główne - mówi Adam Leszczyński, rzecznik Miejskiego Zarządu Dróg.

- Nie będzie też dojścia do ulicy Armii Krajowej od strony skrzyżowania ulic 1 Maja i Reymonta, chodnikiem prowadzącym pomiędzy garażami policji a wjazdem na wiadukt na ul. Struga - zapowiada.

Ograniczenia te są związane z przebudową chodnika. Adam Leszczyński zaznacza, że mieszkańcy dwóch kamienic znajdujących się w sąsiedztwie budowy parkingu wielopoziomowego będą mieli zapewniony wjazd na posesje.

Utrudnienia będą dotyczyć głównie pieszych, ale kierowcy przyzwyczajeni do pozostawiania samochodów pod wiaduktem na ul. Struga też muszą uważać. Drogowcy wyłączą część miejsc parkingowych pod estakadą najazdową wiaduktu, od strony dworca kolejowego. Powodem jest budowa zatoki autobusowej w tym miejscu.

- Taka organizacja ruchu może potrwać do początku lipca. Za utrudnienia przepraszamy - mówi rzecznik MZD.

Budowę centrum przesiadkowego Opole Główne rozpoczęto na początku 2020 roku. Obecnie w budynku, który powstał na terenie dawnego dworca PKS, montowane są płyty stropowe, wykonywane są posadzki oraz ściany zewnętrzne. - Dodatkowo rozpoczęto już prace nad sieciami wewnętrznymi - mówi Adam Leszczyński.

Od kilku miesięcy inwestycji towarzyszą ograniczenia w ruchu na ul. 1 Maja. Odcinek pomiędzy skrzyżowaniami z ulicami Kołłątaja i Reymonta jest jednokierunkowy i mogą z niego korzystać tylko pojazdy poruszające się w kierunku tej drugiej drogi. Powodem jest wyłączenie połowy jezdni z racji prac nad ścianą parkingu. Początkowo deklarowano, że ruch na ul. 1 Maja wróci do normy wczesną wiosną, ale obecnie MZD nie podaje konkretnego terminu likwidacji tego utrudnienia.

Parking budowany w miejscu dworca PKS ma pomieścić około 350 pojazdów. Na poziomie zerowym będzie osiem stanowisk postojowych dla autobusów komunikacji pozamiejskiej i międzynarodowej. Na ścianach konstrukcji ma być roślinność, na dachu powstać ma zielony taras.

W ramach inwestycji powstaną też nowe zatoki autobusowe przy ul. 1 Maja. Docelowo w okolicy mają zatrzymywać się prawie wszystkie linie autobusowe Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego. Planowana jest też zmiana organizacji ruchu na ulicach Reymonta i Kołłątaja - mają być dwukierunkowe.

Elementem inwestycji jest też wydłużenie ulicy Kołłątaja, tak aby przecinała ul. 1 Maja i łączyła się z ul. Armii Krajowej. Ma ona przebiegać w miejscu pasażu, w którym przez lata stały obskurne pawilony, z których część stanowi teraz zaplecze budowy. Odcinek ul. Armii Krajowej od wydłużonej ul. Kołłątaja do ul. 1 Maja ma być zamknięty. W kolejnych latach miasto planuje przebudowę tej przestrzeni i powstanie bardziej reprezentacyjnego placu.

Termin ukończenia centrum przesiadkowego Opole Główne to jesień 2022 roku. Wykonawcą jest firma Warbud. Koszt to 65 mln zł.

Religia i etyka w szkole. Kto ma kształcić nauczycieli etyki?

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie