Budowa przedłużenia ul. Kołłątaja jest obecnie na etapie prac ziemnych. Koparki wytyczają ślad nowej drogi wzdłuż ściany budynku centrum przesiadkowego Opole Główne. Jak wynika z dokumentów, po obu stronach nowego odcinka ul. Kołłątaja będą zatoki autobusowe.
Po ukończeniu tej drogi i połączeniu jej z ulicą Armii Krajowej planowana jest kolejna zmiana w organizacji ruchu w tej okolicy.
Odcinek ulicy Armii Krajowej od skrzyżowania z Kołłątaja do krzyżówki z ul. 1 Maja ma bowiem zostać zamknięty. W przyszłości, przy okazji przebudowy placu przed dworcem kolejowym, ten odcinek ul. Armii Krajowej ma bowiem zniknąć. W tym miejscu miasto zaplanowało bowiem zupełnie inną przestrzeń, z ławkami i zielenią.
Wykonanie przedłużenia ul. Kołłątaja to również istotny element układanki, której celem jest zmiana organizacji ruchu w centrum Opola.
Chodzi o uczynienie obecnie jednokierunkowych ulic Kołłątaja i Reymonta drogami dwukierunkowymi. Miasto argumentuje, że tylko w ten sposób możliwe będzie doprowadzenie wszystkich linii komunikacji miejskiej w rejon centrum przesiadkowego Opole Główne.
Na potrzeby tego ruchu zmian Miejski Zarząd Dróg przymierza się m.in. do przebudowy skrzyżowań ulic Kołłątaja i Reymonta z Ozimską.
Na zamkniętym odcinku ul. 1 Maja, sąsiadującym z gmachem nowego parkingu wielopoziomowego, powstać mają nowe zatoki autobusowe. Taka zatoka pojawiła się też przy ul. Armii Krajowej, w sąsiedztwie estakady najazdowej prowadzącej na wiadukt na ul. Struga.
Na czas budowy tej zatoki zlikwidowano miejsca parkingowe, które znajdowały się pod estakadą. Adam Leszczyński, rzecznik ratusza, przyznaje, że te miejsca parkingowe nie będą już przywrócone.
- Natomiast zostaną one zastąpione przez około 350 miejsc w zadaszonym garażu w centrum przesiadkowym Opole Główne - zauważa.
Adam Leszczyński wskazuje, że oprócz prac drogowych w sąsiedztwie wielopoziomowego parkingu sporo dzieje się w jego wnętrzu.
- W budynku centrum przesiadkowego trwa montaż instalacji. To m.in. instalacje przeciwpożarowa oraz klimatyzacja. Trwa również układanie nawierzchni żywicznej na parkingach i podjazdach. Gotowe są już sufity, wykończeniówka na ścianach a wkrótce rozpocznie się montaż stolarki okiennej - opisuje.
Inwestycja ma być zakończona jesienią 2022 roku. Jej kosz to około 65 mln zł. Blisko połowę tej kwoty stanowi dofinansowanie z Unii Europejskiej.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?