Opole szykuje nowe drogi rowerowe, stare czekają na realizację [ZDJĘCIA]

Piotr Guzik
Piotr Guzik
Nowa trasa rowerowa wzdłuż ul. Budowlanych w Opolu MZD Opole
Kończy się budowa trasy rowerowej na ul. Budowlanych. Są do niej planowane nowe ciągi, m.in. nad Odrą oraz w Groszowicach. Zarazem sporo z tras planowanych na 2019 nie powstanie w tym roku.

Prace na ulicy Budowlanych prowadzone są na odcinku pomiędzy skrzyżowaniami z ul. Składową i Usługową. Roboty są na finiszu. To ostatni z pięciu odcinków realizowanych w ramach jednego zadania. Pozostałe to dwie trasy na ul. Ozimskiej oraz drogi wzdłuż ul. Nysy Łużyckiej i na tyłach pl. Kazimierza.

Jeszcze w tym roku powstać ma asfaltowa trasa wzdłuż Odry, od ul. św. Jacka do śluzy na Młynówce. Do tej pory ten popularny odcinek miał nawierzchnię szutrową. Koszt to blisko 300 tys. zł.

Czytaj także

W tym roku miała też powstać nowa trasa biegnąca od Mostu Piastowskiego, przez ul. Bończyka, wzdłuż budynku przy pl. Piłsudskiego, do ulicy Wrocławskiej. Do przetargu nie zgłosił się żaden oferent. Do tej pory miasto nie ponowiło konkursu.

Obecnie trwają poszukiwania wykonawcy trasy, która ma powstać wzdłuż ulicy Frankiewicza w Groszowicach. Tutaj ciąg pieszo-rowerowy ma powstać od skrzyżowania z ulicą Przeskok aż do okolicy przejazdu kolejowego. W kasie miasta są na to około 2 miliony złotych.

Miejskie plany budowy ścieżek rowerowych obejmują też wykonanie ciągu wzdłuż ul. Katowickiej (od skrzyżowania z ul. Orląt Lwowskich) oraz połączenie pomiędzy trasą rowerową na moście na ul. Spychalskiego z buspasem na tej ulicy.

Czytaj także

Dodajmy, że na początku roku miasto informowało, że w 2019 roku powstaną jeszcze ścieżki m.in. wzdłuż ul. Sosnkowskiego i Horoszkiewicza (od skrzyżowania z ul. Okulickiego do ul. Ozimskiej), al. Witosa (lewa strona), ul. Tysiąclecia i Grudzicka (od skrzyżowania z ul. Ozimską do ul. Wschodniej), ul. Pużaka (od ul. Sosnkowskiego do Tarnopolskiej) oraz ul. Krapkowickiej (połączenie ul. Bolkowskiej z rondem przy II kampusie Politechniki Opolskiej), o łącznej długości około 9 km.

Wszystko wskazuje na to, że plan ten będzie przeniesiony na 2020 rok.

FLESZ: Masowo kupujemy mieszkania.

Wideo

Komentarze 5

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

x
xxx

Ścieżka na Budowlanych budowała się przez lipiec. Potem przez (co najmniej) półtora miesiąca na budowie nie było żywej duszy. Ekipa pojawiła się kilka dni przed terminem zakończenia budowy. Można powiedzieć, że dalej jest niedokończona, bo oznakowania brak. Inna sprawa, że strach w tej chwili wjechać czy wyjechać z posesji, bo pomimo braku oznakowania (czyli ścieżki rowerowej tak naprawdę nie ma), rowerzyści jeżdżą bardzo szybko, w ogóle nie zwracając uwagi na to, że przecinają wjazdy do różnych posesji.

G
Gość
2 października, 10:18, gabrys:

Czy można również pamiętać o pieszych? o remontach chodników? Czy w mieście ważne są tylko parkingi, drogi i ścieżki rowerowe? Rowerzyści jak muszą przejechać dalej ścieżką rowerową, to i tak robią skrót i jadą chodnikiem, przejściem dla pieszych, roztracając pieszych. Może ścieżki rowerowe łączyć z buspasem, albo wydzielać w jezdni? Piesi też mieszkają w Opolu, tworzenie ciągów pieszo-rowerowych należy zacząć od rozpoczęcia edukacji rowerzystów o przepisach ruchu i kto na takim ciągu ma tam pierwszeństwo. Najlepiej przy pomocy Straży Miejskiej z bloczkami mandatowymi.

2 października, 10:34, realista_opolski:

Po pierwsze, najczęściej gdy budowana jest nowa ścieżka, to również remontowany/budowany jest chodnik. Po drugie, co z pieszymi, którzy spacerują po ścieżce, pomimo chodnika obok? Co z kierowcami, którzy mają w d... pierwszeństwo rowerzystów na ścieżkach? I po trzecie, co z rowerzystami, którzy mają w d... ścieżki rowerowe i tak jeżdżą po ulicach? P.S. Ostatnio na Krapkowickiej jechałem po ścieżce na którą z impetem wjechał dostawczak i sobie zaparkował. Na moją uwagę, że tu jest ścieżka dostałem w podzięce wyzwiska. To tyle na temat "kultury" i "zrozumienia". Oczywiście, są uprzejmi kierowcy i DZIĘKUJĘ Wam za to :)

Realisto podpisuję się rękami i nogami pod Twoim komentarzem. Na Chabrach ścieżka i chodnik, a piesi i tak będą spacerować po ścieżce.... Jest ścieżka lub ciąg pieszo-rowerowy to jedzie rowerem po ulicy....jedizesz rowerem ulicą bo nie ma ścieżki, wyprzedzają Cię na styk lusterka....

r
realista_opolski
2 października, 10:18, gabrys:

Czy można również pamiętać o pieszych? o remontach chodników? Czy w mieście ważne są tylko parkingi, drogi i ścieżki rowerowe? Rowerzyści jak muszą przejechać dalej ścieżką rowerową, to i tak robią skrót i jadą chodnikiem, przejściem dla pieszych, roztracając pieszych. Może ścieżki rowerowe łączyć z buspasem, albo wydzielać w jezdni? Piesi też mieszkają w Opolu, tworzenie ciągów pieszo-rowerowych należy zacząć od rozpoczęcia edukacji rowerzystów o przepisach ruchu i kto na takim ciągu ma tam pierwszeństwo. Najlepiej przy pomocy Straży Miejskiej z bloczkami mandatowymi.

Po pierwsze, najczęściej gdy budowana jest nowa ścieżka, to również remontowany/budowany jest chodnik. Po drugie, co z pieszymi, którzy spacerują po ścieżce, pomimo chodnika obok? Co z kierowcami, którzy mają w d... pierwszeństwo rowerzystów na ścieżkach? I po trzecie, co z rowerzystami, którzy mają w d... ścieżki rowerowe i tak jeżdżą po ulicach? P.S. Ostatnio na Krapkowickiej jechałem po ścieżce na którą z impetem wjechał dostawczak i sobie zaparkował. Na moją uwagę, że tu jest ścieżka dostałem w podzięce wyzwiska. To tyle na temat "kultury" i "zrozumienia". Oczywiście, są uprzejmi kierowcy i DZIĘKUJĘ Wam za to :)

g
gabrys

Czy można również pamiętać o pieszych? o remontach chodników? Czy w mieście ważne są tylko parkingi, drogi i ścieżki rowerowe? Rowerzyści jak muszą przejechać dalej ścieżką rowerową, to i tak robią skrót i jadą chodnikiem, przejściem dla pieszych, roztracając pieszych. Może ścieżki rowerowe łączyć z buspasem, albo wydzielać w jezdni? Piesi też mieszkają w Opolu, tworzenie ciągów pieszo-rowerowych należy zacząć od rozpoczęcia edukacji rowerzystów o przepisach ruchu i kto na takim ciągu ma tam pierwszeństwo. Najlepiej przy pomocy Straży Miejskiej z bloczkami mandatowymi.

r
realista_opolski

Mam dwa pytania: 1) Co dzieje się z planowanym remontem mostu na Nysy Łużyckiej (prawa strona w kierunku na Zaodrze)? Z moich obserwacji nie dzieje się NIC, a miało dziać już w wakacje. 2) Na prawdę nikt nie zgłasza się do tych przetargów na ścieżki rowerowe? Może już czas najwyższy zastanowić dlaczego? I znów, z moich obserwacji wynika, że Ratusz grubo niedoszacowuje planowanych inwestycji. Panie Prezydencie, przypominam ... wyborcy Pana rozliczają z realizacji, a nie planowania!

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3