Wykonanie nowego przebicia w nasypie kolejowym, umożliwiającego wyjazd z ul. Katowickiej do ul. Rataja, miało być zrealizowane jako jeden z pierwszych etapów rozpoczętej w pierwszych tygodniach 2019 roku przebudowy układu komunikacyjnego w rejonie stacji Opole Wschodnie.
Na terenie inwestycji pojawiły się jednak komplikacje. Prace związane z przekładaniem sieci kolidujących z zadaniem znacznie się przeciągnęły, ponieważ wykonawca natrafiał w ziemi na instalacje, których nie było w dokumentach. Okazało się też, że z racji prac prowadzonych na stacji Opole Wschodnie na zlecenie spółki PKP Polskie Linie Kolejowe konieczna była zmiana technologii wykonania przebicia.
Postanowiono budować segmenty tunelu obok nasypu, a potem wciskać je za pomocą siłowników. Prace te rozpoczęto jesienią minionego roku. Pierwszy segment wciśnięto pod koniec listopada. Na początku tego roku ukończono drugi segment i kontynuowano wciskanie obu elementów w nasyp.
Niedawno, po wielu miesiącach prac, koparki wybierające urobek z wnętrza segmentów przebiły się na drugą stronę. - Widać już światełko w tunelu - skomentował prezydent Arkadiusz Wiśniewski na Facebooku.
Adam Leszczyński, rzecznik Miejskiego Zarządu Dróg informuje, że minie jeszcze około tygodnia, zanim ekipa budowlana będzie już w całości po drugiej stronie.
- Potem posprzątamy elementy wykorzystywane przy przecisku i rozpoczniemy budowę trzeciego segmentu, który będzie elementem estakady nad ulicą Oleską - zapowiada.
Później pozostanie jeszcze dokończenie najazdu na estakadę. To zajmie kolejne tygodnie. Pierwotnie to właśnie nowym wiaduktem prowadzić miał ruch w relacji wschód-zachód. Tymczasem drogowcy przymierzają się do zmiany tymczasowej organizacji ruchu w rejonie inwestycji w wakacje.
Z deklaracji rzecznika MZD wynika, że ruch będzie poprowadzony przez drogi na poziomie zerowym przebudowywanego skrzyżowania ulicy Oleskiej z Bohaterów Monte Cassino i Batalionów Chłopskich. Gdy to nastąpi, drogowcy chcą wyremontować odcinek ulicy Kośnego pomiędzy Katowicką a Bohaterów Monte Cassino, zniszczony z racji poprowadzenia nim objazdu dla inwestycji.
Przypomnijmy, że wykonanie nowego przebicia w nasypie kolejowym nie obyło się bez szkód na stacji Opole Wschodnie. Część peronu i torowiska się zapadły, a lampy przekrzywiły. Jak wskazuje MZD, wykonawca - firma Banimex - ma potem te szkody naprawić.
Kwestią otwartą pozostaje termin ukończenia wartej około 140 mln zł inwestycji. Wedle ostatnich ustaleń to koniec wakacji tego roku, ale wykonawca negocjuje z miastem wydłużenie daty zakończenia prac. Rozmowy nadal trwają.
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?