Opole Wschodnie z powietrza. Od października nowe ograniczenia w ruchu [MAPA]

Piotr Guzik
Piotr Guzik
Centrum przesiadkowe Opole Wschodnie - prace w rejonie stacji kolejowej i ul. Oleskiej
Centrum przesiadkowe Opole Wschodnie - prace w rejonie stacji kolejowej i ul. Oleskiej Facebook - Arkadiusz Wiśniewski
Z początkiem października kierowcy poruszający się w rejonie stacji Opole Wschodnie muszą liczyć z nowymi ograniczeniami w ruchu. Wjazd na kampus UO nie będzie możliwy dla jadących ulicą Katowicką od strony szpitala.

Ulica Katowicka już od pewnego czasu jest jednokierunkowa na krótkim odcinku od skrzyżowania z ulicą Bohaterów Monte Cassino do wjazdu na teren kampusu Uniwersytetu Opolskiego.

Z ul. Katowickiej nie można wyjechać na ul. Bohaterów Monte Cassino.

Wkrótce ten jednokierunkowy odcinek będzie wydłużony. Jak zapowiada Adam Leszczyński, rzecznik Miejskiego Zarządu Dróg, od 1 października będzie się on ciągnął aż do wjazdu na teren Wydziału Nauk o Zdrowiu UO (dawna Państwowa Medyczna Wyższa Szkoła Zawodowa). Z mapy wynika, że zamknięty ma być prawy pas ulicy Katowickiej. Ruch w kierunku centrum odbywać będzie się lewym pasem tej drogi.

- Zamknięcie tej nitki jest konieczne, ponieważ na tym odcinku wykonawca musi przełożyć sieci. Utrudnienia w tym miejscu potrwają do momentu zakończenia przekładek. Trudno precyzyjnie określić ile czasu to potrwa - stwierdza.

Sytuacja ta oznacza, że osoby dojeżdżające na kampus UO ul. Katowicką jadąc od strony szpitala nie będą już miały takiej możliwości.

- Dojazd na teren uniwersytetu będzie możliwy tylko dla poruszających się tą drogą od strony ul. Bohaterów Monte Cassino - informuje Adam Leszczyński.

Na budowie centrum przesiadkowego Opole Wschodnie trwają teraz prace związane z wykonaniem wiaduktu w ciągu ulicy Oleskiej. Kilka tygodni temu wykonano tam wykop, w którym pracuje palownica. Budowlańcy umieszczają w ziemi elementy wsparcia konstrukcji. W dalszych etapach pod wiaduktem wykonany będzie tunel pod ulicą Oleską. Infrastruktura tunelu będzie obejmować system odprowadzający wody opadowe.

Na zdjęciach wykonanych z drona widoczne są też postępy w pracach przy przygotowaniu przecisku w nasypie kolejowym. Od strony ulicy Rataja wybetonowano jest pierwszy segment nowego tunelu. Ma prawie 20 metrów szerokości, 12 metrów długości oraz ponad 8,5 metra wysokości. Grubość każdej ze ścian to metr bądź nieco więcej. Na jego froncie powstaną betonowe noże, za sprawą których możliwe będzie wciskanie segmentu w nasyp za pomocą siłowników.

Przypomnijmy, że niedawno po raz kolejny przesunięto termin ukończenia budowy centrum przesiadkowego Opole Wschodnie. Pierwotny plan zakładał, że inwestycja będzie zakończona w drugiej połowie października tego roku. Wiosną termin przesunięto na koniec czerwca 2021 roku. Obecny termin to koniec sierpnia 2021 roku.

Koszt zadania to 140 mln złotych. Wykonawcą jest firma Banimex, działająca w konsorcjum z firmą Azi-Bud.

Nowe mandaty od straży miejskiej

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie