Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Opolski ZUS długo czekał na remont. Po 24 latach sala obsługi klientów przeszła gruntowną modernizację. Jak wygląda teraz? [ZDJĘCIA]

Mateusz Majnusz
Mateusz Majnusz
Sala obsługi klientów ZUS w Opolu jest jednym z najnowocześniejszym tego typu miejsc na Opolszczyźnie.
Sala obsługi klientów ZUS w Opolu jest jednym z najnowocześniejszym tego typu miejsc na Opolszczyźnie. ZUS
Po rocznej modernizacji mieszkańcy Opola i regionu są już przyjmowani w nowoczesnej i przystosowanej do obsługi osób z niepełnosprawnościami sali obsługi klienta w opolskim oddziale ZUS przy ul. Wrocławskiej.

- Wymieniliśmy właściwie wszystkie dotychczasowe elementy w opolskiej sali obsługi klientów - tłumaczy Mariusz Jedynak, członek zarządu nadzorujący pion administracji i zamówień publicznych w opolskim ZUS-ie.

Odział wymienił wszystkie stanowiska do obsługi klienta. Są teraz skrojone według nowego standardu. Jest nowe oświetlenie, system klimatyzacji.

- W zasadzie w tej chwili ta sala będzie spełniała wszystkie najlepsze standardy w kontekście ergonomii takiego obiektu, ale też w kwestie związanej na przykład z opisem alfabetem Braille'a. Wszystkie te elementy zostały tak zabezpieczone, aby każda z osób, która przychodzi do opolskiej placówki ZUS mogła się czuć komfortowo – dodaje Jedynak.

Łatwiej będą mieć także osoby niepełnosprawne

Każdego roku sprawy w sali obsługi w opolskim oddziale ZUS załatwia od 50 do 70 tys. opolan. Jest więcej miejsca, bo powierzchnia sali udostępniona świadczeniobiorcom, przedsiębiorcom i ubezpieczonym zwiększyła się i obecnie jej powierzchnia to niemal 300 m/kw. Klienci będą mogli być obsługiwani przez doradców przy 19. stanowiskach jednocześnie.

- Jednym z priorytetów było dla nas stworzenie komfortowych warunków dla osób z niepełnosprawnościami i szczególnymi potrzebami. Stąd specjalne ścieżki komunikacyjne, podjazd dla osób z wózkami oraz balustrady z pochwytami. Pozbyliśmy się barier architektonicznych przez montaż automatycznie otwieranych drzwi zewnętrznych do budynku i wewnętrznych do sali. Jest też stanowisko informacji ogólnej z obniżonym blatem. To tylko niektóre z wielu udogodnień, które podniosą praktykę bezpośredniej obsługi mieszkańców naszego regionu - tłumaczy Magdalena Buła, dyrektor oddziału ZUS w Opolu.

Remont po 24 latach

Sala obsługi klientów ZUS w Opolu jest jednym z najnowocześniejszym tego typu miejsc na Opolszczyźnie. Dzięki tej inwestycji usługi na rzecz lokalnej społeczności będą świadczone na najwyższym możliwym poziomie. Kompleksowe zmiany w postaci montażu klimatyzacji, nowej szklanej fasady, poprawa warunków termicznych to elementy, które przysłużą się osobom odwiedzającym to miejsce oraz pracownikom w każdej porze roku.

- Zakładaliśmy, że podczas rocznego remontu nasze usługi się nie uszczuplą i to się udało. Dzięki wysiłkom całej załogi nieprzerwanie i w pełnym zakresie obsługiwaliśmy seniorów, płatników składek czy rodziców. Cieszymy się, że po 24 latach nasza sala zyskała nowoczesny charakter - opowiada Radosław Siczewski, naczelnik wydziału obsługi klientów i korespondencji w opolskim oddziale ZUS.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiał oryginalny: Opolski ZUS długo czekał na remont. Po 24 latach sala obsługi klientów przeszła gruntowną modernizację. Jak wygląda teraz? [ZDJĘCIA] - Nowa Trybuna Opolska

Wróć na opole.naszemiasto.pl Nasze Miasto