Pęknięty filar mostu kolejowego nad Młynówką w Opolu i wykruszone cegły. Co się tam stało i co z bezpieczeństwem pasażerów?

Sławomir Draguła
Sławomir Draguła
Czytelnika Nowej Trybuny Opolskiej zaniepokoił stan mostu kolejowego nad Młynówką.
Czytelnika Nowej Trybuny Opolskiej zaniepokoił stan mostu kolejowego nad Młynówką. Czytelnik
Dodaj komentarz:
Udostępnij:
PKP Polskie Linie Kolejowe przygotowują się właśnie do remontu tego mostu znajdującego się w pobliżu stacji Opole Główne.

Z redakcją nto skontaktował się zaniepokojony czytelnik, który przechodził ostatnio pod mostem kolejowym na Młynówką w Opolu.

- Ktoś z jednego z filarów wydłubał cegły, widać też na nim ogromne pęknięcie - mówi pan Piotr. - Nie wygląda to najlepiej i pojawia się pytanie, co z bezpieczeństwem pasażerów pociągów.

O sprawę zapytaliśmy PKP Polskie Linie Kolejowe, które zarządzają infrastrukturą.

- Przygotowujemy się właśnie do remontu tego mostu - mówi Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy z PKP PLK - To wykonawca usunął cegły, by sprawdzić strukturę podpór i zweryfikować ich stan z założeniami projektowymi.

W ramach zaplanowanych prac robotnicy między innymi naprawią spękania i specjalnymi opaskami wzmocnią filary przeprawy.

Inwestycja ta związana jest z modernizacją linii kolejowej na odcinku Opole Główne – Opole Zachodnie. W ramach robót na stacji Opole Główne robotnicy kończą już wymianę torów pomiędzy pierwszym a drugim peronem oraz sieci trakcyjnej. Remontowane jest również przejście podziemne pomiędzy platformami. Tunel zostanie zaizolowany i odświeżony wewnątrz.

Koniec prac pomiędzy pierwszym a drugim peronem ma nastąpić jeszcze w tym roku.

Zakończyła się z kolei budowa peronu 1a obok budynku opolskiego PolRegio. Do zamontowania została jeszcze wiata, która ochroni pasażerów przed opadami. Jak wynika z informacji przekazanych przez PKP PLK, ma to się stać w przyszłym roku.

W ramach robót na opolskim węźle kolejowym powstaną też (w miejsce dotychczasowego) dwa nowe mosty kolejowe przez Odrę, zmodernizowane będą przeprawy: nad Młynówką, Kanałem Ulgi i nad Suchodołem oraz wiadukty nad ul. Powstańców Śląskich, ul. Krapkowicką i ul. Prószkowską.

Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych pomiędzy Opolem Głównym a Opolem Zachodnim zakończyć ma się w 2023 roku.

Mięsożerni mężczyźni bardziej szkodliwi

Wideo

Materiał oryginalny: Pęknięty filar mostu kolejowego nad Młynówką w Opolu i wykruszone cegły. Co się tam stało i co z bezpieczeństwem pasażerów? - Nowa Trybuna Opolska

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie