Wartość dokumentacji to 3,8 miliona złotych w tym dofinansowanie z funduszy unijnych wynosi 2,4 miliona - mówi Mirosław Siemieniec z PKP Polskie Linie Kolejowe.
Zarządca infrastruktury ogłosił przetarg na remont linii kolejowej E30 na odcinku Opole Groszowice - Opole Zachodnie.
Prace zakładają między innymi wymianę torowisk, sieci trakcyjnej, remont dwóch wiaduktów (nad ul. Powstańców Śląskich i Krapkowicką) oraz dwóch mostów (nad Młynówką i Odrą).
Nad Odrą zbudujemy również nowy most - mówi Mirosław Siemieniec.
Podpisanie umowy z wykonawcą zaplanowane jest na drugą połowę 2020 roku, natomiast zakończenie prac trzy lata później.
Inwestycja jest częścią szerszego projektu, obejmującego modernizację linii kolejowej E30 pomiędzy Opolem Zachodnim a Kędzierzynem-Koźlem.
Prace na odcinku pomiędzy tym ostatnim miastem a stacją Opole Groszowice są już na półmetku. Z 85 km torowisk przebudowano już około 50 km i wymieniono 45 rozjazdów ze wszystkich 80. Zamontowano też już część nowej sieci trakcyjnej.
Po nowych torach pociągi kursują już na odcinkach Raszowa - Zdzieszowice - Gogolin (po dwóch torach) oraz Przywory Opolskie - Górażdże (po jednym torze). Po zakończeniu inwestycji podróż z Opola do Kędzierzyna-Koźla potrwa nawet 25 min, dziś to nawet godzina.
Modernizacja linii E30 to również przebudowa 10 stacji i przystanków.
Z nowych peronów można korzystać w Zdzieszowicach, Gogolinie i Górażdżach oraz przystanku Jasiona. Przebudowywany jest też peron nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu. Podobne prace trwają na stacji Przywory Opolskie oraz przystanku Opole Groszowice.
Koszt modernizacji linii to 400 mln zł.
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?