Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Postępują inwestycje rowerowe w Opolu. Betonowanie kładki nad Kanałem Ulgi i budowa nowych tras dla cyklistów

Piotr Guzik
Piotr Guzik
Betonowanie płyty kładki nad Kanałem Ulgi w Opolu
Betonowanie płyty kładki nad Kanałem Ulgi w Opolu MZD
Postępują inwestycje mające poprawić infrastrukturę rowerową w Opolu. Ostatnio prowadzono betonowanie płyty przeprawy nad Kanałem Ulgi. Ruszyła też budowa ciągu rowerowego wzdłuż ul. Pużaka. Wkrótce rozpocznie się realizacja kolejnych tras.

Budowa przeprawy pieszo-rowerowej nad Kanałem Ulgi trwa od jesieni 2019 roku. Od tego czasu wykonano m.in. filary przeprawy, zamontowano elementy przęsła mostowego oraz łukowe dźwigary. W ostatnich dniach w zbrojenia płyty mostowej wlewano beton.

Miejski Zarząd Dróg podkreśla, że inwestycja przebiega zgodnie z harmonogramem. Do ukończenia pozostają jeszcze zjazdy w stronę Wyspy Bolko oraz na ul. Bolkowską, wraz z włączeniem w ul. Krapkowicką.

Kładka pieszo-rowerowa nad Kanałem Ulgi będzie 260 metrów długości oraz siedem metrów szerokości. Koszt realizacji to około 24 mln zł, a wykonawca - firma Mostostal Kielce - ma zakończyć prace jesienią tego roku.

Rusza budowa tras rowerowych w Opolu

Oprócz tego w tym roku do realizacji przewidziano kolejne odcinki dróg rowerowych. Realizacja pierwszego z nich, wzdłuż ulicy Pużaka, już się rozpoczęła. Ma przebiegać od okolicy pętli autobusowej do skrzyżowania z ulicą Sosnkowskiego.

- Ważna informacja dla pieszych i rowerzystów jest taka, że ️nie można korzystać z chodnika na odcinku od Castoramy do pętli autobusowej - mówi Adam Leszczyński, rzecznik Miejskiego Zarządu Dróg.

- W tym tygodniu rozpoczną się jeszcze prace na ścieżce wzdłuż alei Witosa. Natomiast w przyszłym tygodniu ruszają prace na krótszych odcinkach, wzdłuż ul. Wrocławskiej pomiędzy ulicą Wspólną a Centrum Wystawienniczo-Kongresowym oraz wzdłuż obwodnicy do ul. Częstochowskiej. Prace na tych dłuższych odcinkach mogą potrwać około pół roku, zaś na krótszych około dwóch miesięcy - wylicza.

Co z drzewami wzdłuż ul. Krapkowickiej?

Równolegle drogowcy prowadzą prace nad nową dokumentacją budowy trasy rowerowej wzdłuż ul. Krapkowickiej i do ronda przy II kampusie Politechniki Opolskiej, która ma połączyć teren uczelni z budowaną przeprawą nad Kanałem Ulgi. Spore kontrowersje wywołał fakt, że wedle pierwotnego projektu budowa tej ścieżki oznaczała wycinkę około 180 drzew.

Ratusz zadeklarował wtedy, że projekt będzie zmieniony, aby uratować jak najwięcej roślin. - Już udało się oszczędzić blisko 100 drzew. Robimy wszystko, aby uratować kolejne - mówi rzecznik MZD.

od 7 lat
Wideo

Wyniki II tury wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na opole.naszemiasto.pl Nasze Miasto