Prawdy i mity o call center

Artykuł sponsorowany
Okazuje się, że nie takie call center straszne, jak je malują. Oto 6 faktów, które mogą Cię zaskoczyć.

1. Call center to dobre miejsce na start kariery
Z Call Center Inter Galactica w Opolu na co dzień współpracuje ponad 200 Konsultantów Telefonicznych. Ponad 80% z nich to studenci, dla których jest to pierwsza praca. Wybierają oni tę drogę zdobywania doświadczenia zawodowego, bo firma ma szereg udogodnień dla osób, które chcą łączyć naukę i pracę. Jednym z najważniejszych jest możliwość elastycznego dopasowywania grafiku. Tym samym Konsultanci uczą się, zarabiają, ale też zdobywają doświadczenie zawodowe i przydatne umiejętności. Podczas pracy na infoliniach lub projektach sprzedażowych można w praktyce doskonalić tzw. umiejętności „miękkie” m.in. empatię, umiejętność słuchania, otwartość na drugą osobę i kreatywność. Praktyka w prowadzeniu rozmów z nawet bardzo wymagającymi klientami procentuje w przyszłości. Konsultanci zyskują pewność siebie, potrafią reagować elastycznie w różnych sytuacjach, są pomysłowi i szybko się uczą. Każda odbyta na „słuchawce” konwersacja, rozwija osobowość i wzbogaca w kompetencje, które poszukiwane są przez pracodawców.

2. Nie narzekasz na nudę
CCIG obsługuje nie tylko projekty sprzedażowe, z którymi zwykle kojarzone jest call center ale też dba o szeroko rozumiane utrzymanie klienta. Tym samym konsultanci oprócz sprzedaży ofert m.in. badają potrzeby klientów, dopinają szczegóły przedłużenia umów lub rozszerzenia pakietu usług. Trzeba dodać, że są to klienci sektora B2B, czyli biznesowi. To sprawia, że konsultanci nabywają umiejętność prowadzenia rozmów z różnymi osobami, wzmacniają pewność siebie i potrafią jasno argumentować swoje opinie. W ten sposób rozwijają umiejętności interpersonalne, co bardzo przydaje się w dalszej karierze zawodowej oraz w życiu prywatnym.

3.Wiele możesz załatwić (i się nauczyć)
W czasach kiedy każdy klient ma w ręku dostęp do wszystkich sklepów i usług świata (patrz: smartfony), firmy wiedzą, że muszą zrobić wszystko, by być jak najbliżej niego. Coraz rzadziej klient ma czas i chęci, aby odwiedzać stacjonarne sklepy i punkty obsługi. A nawet kiedy już się to zdarzy i natknie się na kolejkę, jest duże prawdopodobieństwo, że zdecyduje się sprawę załatwić telefonicznie lub przez internet. To sprawia, że generalnie u Konsultantów załatwi się wszytko, to co w sklepie z tą różnicą, że robi się to w wygodny dla siebie sposób. Dlatego charakter pracy Konsultantów się zmienia - przestają oni być akwizytorami, a przejmują rolę doradców ze sklepów stacjonarnych. - Obecnie klienci są coraz bardziej świadomi i mają rozeznanie rynku w ofertach konkurencyjnych. I liczą na ekspercką obsługę i doradztwo, ważna dla nich jest też pozytywna relacja z doradcą. W CCIG konsultanci zawsze są więc dobrze przygotowani. Mają dużą wiedzę o produkcie i ofercie ale też bez względu na kanał kontaktu, który klient wybierze - telefon czy obsługę przez czat na stronie - rozmawiają z klientem w taki sposób, w jaki sami chcieliby być obsługiwani. A to procentuje zaufaniem i klienci traktują konsultanta jako partnera i chętnie podejmują kontakt - mówi Wojciech Grzeszczuk, Training & Development Manager z CCIG Opole.

4. Call center to nie tylko konsultanci
Call center to nie tylko sale sprzedażowe, boksy i słuchawki. W CCIG jest kilka tysięcy konsultantów, ale także kilkaset managerów i specjalistów, którzy w działach wsparcia zapewniają wszystko co potrzebne, aby konsultanci mogli swobodnie wykonywać połączenia. Są zatem osoby odpowiedzialne za szkolenia, marketing, raportowanie, sprawy finansowo-kadrowe, innowacje czy opiekunowie projektów. Bardzo często to byli konsultanci, którzy przeszli ścieżkę rozwoju i teraz pomagają usprawniać procesy w firmie. - Do CCIG przyszłam z myślą, że zostanę na chwilę, żeby podreperować swój budżet. Okazało się jednak, że w call center nie tylko można zarobić. Ale też rozwijać się zawodowo. Po 6 miesiącach z konsultantki stałam się Team Managerem, a w lipcu tego roku Shift Managerem i w tej chwili zarządzam 7 osobowym zespołem - mówi Agata Lizoń, związana z CCIG od 2013 roku. Bo sukces call center to zawsze wypadkowa zaangażowania konsultantów, odpowiedzialnych managerów projektów oraz specjalistów – jednym słowem pracy zespołowej.

5. Wspierają pasje
W CCIG wiedzą, że to zespół buduje firmę – zaangażowanie, kreatywność, otwartość na nowe rozwiązania każdego ze współpracowników – to nieoceniony kapitał. Wiedzą też, że spełnienie zawodowe to tylko jeden z ważnych aspektów w życiu. I że dla wielu Współpracowników równie istotny jest indywidualny rozwój i możliwość realizowania swoich pasji. To dlatego od 2015 w CCIG działa program PASJONACI. Umożliwia on osobom związanym z nami zdobycie dofinansowania (na zasadach sponsoringu) na realizację swojej pasji. - Dzięki programowi poznaliśmy kilkadziesiąt uzdolnionych hobbystów m. in muzyków, malarzy, tancerzy, akrobatów, filmowców, fotografów, pasjonatów pomagania innym, futbolistów, grotołazów – naprawdę niezwykle utalentowane osoby znajdują się w naszych szeregach! Do tej pory z dofinansowań skorzystało 28 osób. Są w tym gronie także osoby z Opola - uśmiecha się Elżbieta Gładkowska, Senior Communications Specialist CCIG i koordynator akcji. Historie Pasjonatów możesz poznać na profilach CCIG w serwisie Youtube oraz Facebook.

6. Call może być cool
To także zgrany zespół ciekawych ludzi sprawia, że call w CCIG jest cool i z przyjemnością wykonuje się codzienne obowiązki (nawet jeśli czasem zdarzy się gorszy dzień). Z powodzeniem można tu łączyć pracę i fun. Kilka razy w roku w firmie są mistrzostwa piłkarzyków lub FIFA (w każdej lokalizacji jest strefa relaksu, w której można złapać chwilę oddechu). Od 2013 roku w różnych sytuacjach Współpracownikom towarzyszy też flaga CCIG. - Wraz z nią zdobywamy kilometry i miejsca, co dokumentujemy na zdjęciach. Tym sposobem flaga była już m.in na Alasce, Meksyku oraz najwyższej górze Europy – Mont Blanc! Flaga towarzyszy nam nie tylko na wakacjach – zabieraliśmy ją na koncerty i zawody sportowe. Ale cool w CCIG jest też to, że wspólnie motywujemy się do niesienia pomocy innym. W CCIG regularnie angażujemy się w zbiórki krwi (w 2015 oddaliśmy prawie 215 litrów, do kwietnia 2016 ponad 40l.). Co roku każda lokalizacja angażuje się w przygotowywanie prezentów w ramach akcji Szlachetna Paczka - wyjaśnia Katarzyna Rzepecka, Senior Communications Specialist CCIG, która opiekuje się projektem Flaga.

Aktualnie CCIG Opole prowadzi rekrutację na stanowisko Telefonicznego Doradcy Klienta. Można więc dołączyć do zespołu i na własne oczy zobaczyć, jak naprawdę jest w call center.

Aplikować można składać przez formularz aplikacyjny: TUTAJ

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na opole.naszemiasto.pl Nasze Miasto