Premiera przewodnika po trasach rowerowych na Opolszczyźnie. Tutaj każdy cyklista znajdzie coś dla siebie. Odbyło się podsumowanie

Krzysztof Marcinkiewicz
Krzysztof Marcinkiewicz
Nie ma dziś inwestycji w Zarządzie Dróg Wojewódzkich, gdzie nie byłoby równocześnie przygotowanej drogi rowerowej. Niniejsza ścieżka powstała w ramach partnerskiego projektu unijnego gmin Popielów i Lewin Brzeski. To 10 kilometrów nowej trasy dla rowerów przebiegającej przez Stobrawski Park Krajobrazowy, łączącej Popielów w powiecie opolskim z gminą Lubsza w powiecie brzeskim.
Nie ma dziś inwestycji w Zarządzie Dróg Wojewódzkich, gdzie nie byłoby równocześnie przygotowanej drogi rowerowej. Niniejsza ścieżka powstała w ramach partnerskiego projektu unijnego gmin Popielów i Lewin Brzeski. To 10 kilometrów nowej trasy dla rowerów przebiegającej przez Stobrawski Park Krajobrazowy, łączącej Popielów w powiecie opolskim z gminą Lubsza w powiecie brzeskim. UMWO
„Przewodnik rowerowy po najlepszych trasach Opolszczyzny” to prawdziwa gratka dla miłośników dwóch kółek. Jest elementem projektu „Opolskie na rowery".

W środę (7 grudnia) w Urzędzie Marszałkowskim w Opolu odbyło się oficjalne podsumowanie akcji „Opolskie na rowery" oraz premiera „Przewodnika rowerowego po najlepszych trasach Opolszczyzny”.

Zapaleni cykliści znajdą w przewodniku 25 tras rowerowych znajdujących się w każdym powiecie.

  • Najkrótsza jest trasa wokół Góry Świętej Anny, licząca zaledwie 20 km.
  • Zdecydowanie najdłuższa jest z kolei pętla z Opola do Mikolina, gdzie Nysa Kłodzka wpada do Odry. Tam i z powrotem to aż 64 kilometry.

Każdy rowerzysta znajdzie więc coś dla siebie.

Przewodnik jest tylko jednym z elementów projektu Urzędu Marszałkowskiego „Opolskie na rowery”. Jak tłumaczy Katarzyna Zulska, kierownik referatu infrastruktury w Departamencie Infrastruktury i Gospodarki UMWO, podczas jego realizacji zaangażowanych było wiele podmiotów. Urzędnicy włączyli do współpracy stowarzyszenia rowerowe i spotykali się z mieszkańcami każdego powiatu.

Pierwszą częścią projektu było przeprowadzenie inwentaryzacji wszystkich tras rowerowych w województwie.

- Pełnym sukcesem projektu jest to, że powstał plan rozwoju infrastruktury rowerowej w naszym województwie. Do tej pory takiego dokumentu brakowało. Różne podmioty zgłaszały się do nas w celu realizacji projektów europejskich z możliwością realizacji ścieżek rowerowych. Przez brak tego dokumentu projekty były odrzucane. To ma się zmienić – opowiada Katarzyna Zulska.

Plan rozwoju infrastruktury rowerowej mówi o ponad 1300 kilometrach tras rowerowych. W tym momencie przejezdnych jest ok. 600 kilometrów.

- Pozostałe trasy trzeba jeszcze wybudować. Dokument wskazuje, jakie to będą odcinki – tłumaczy Katarzyna Zulska.

Wersja papierowa przewodnika będzie dostępna w Departamencie Współpracy z Zagranicą i Promocji Regionu UMWO. Wersja elektroniczna natomiast w formacie PDF znajdować się będzie na stronie opolskie.pl w zakładce Opolskie na rowery.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

MKOL dopuszcza Rosjan do startów, są jednak warunki

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na opole.naszemiasto.pl Nasze Miasto
Dodaj ogłoszenie