Robotnicy przebudowujący dworzec Opole Wschodnie zdjęli drugi z zabytkowych wiaduktów nad ulicą Oleską, zdemontowali też charakterystyczne kolumny, które podtrzymywały przeprawę.
Te ostatnie mają zostać użyte jako elementy nowych wiat przystankowych, które powstaną na peronach.
Prace trwają też na samych peronach. Budowane są nowe platformy i stacyjny budynek, montowane są też nowe tory oraz sieć trakcyjna.
W związku z pracami do 9 sierpnia wstrzymany jest ruch pociągów osobowych na trasie Opole - Jelcz Miłoszyce - Wrocław. Przewozy Regionalne zorganizowały autobusową komunikację zastępczą.
W sumie przebudowa obejmie aż pięć torów, wymienionych zostanie 8 rozjazdów - informują PKP Polskie Linie Kolejowe.
Nowe tory umożliwią przejazd ciężkich składów towarowych. Jest to szczególnie ważne, gdyż przez wiadukt prowadzi trasa dla pociągów towarowych do Elektrowni Opole i Cementowni Odra.
Roboty obejmą również wymianę sieci trakcyjnej. Zmodernizowane tory zostaną dostosowane dla ruchu pociągów z prędkością do 120 km/godzinę (towarowych do 100 km/godzinę).
Prace związane z przebudową dworca Opole Wschodnie będą kosztowały blisko 34 mln złotych i potrwają do drugiej połowy 2020 roku.
Inwestycja kolejarzy jest skoordynowana z miejską, polegającą na przebudowie układu komunikacyjnego w okolicy Opola Wschodniego.
Na skrzyżowaniu ulic Bohaterów Monte Cassino, Batalionów Chłopskich i Oleskiej w Opolu powstaje nowoczesny węzeł komunikacyjny.
Komunikację w tym miejscu mają m.in. ułatwić tunel, estakada i drugi przejazd pod linia kolejową.
Zobacz też: Poślizg budowy nowego tunelu w nasypie kolejowym przy Opolu Wschodnim
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?