W trakcie robót są natomiast pozostałe odcinki: Kędzierzyn-Koźle – Raszowa oraz Przywory Opolskie – Opole Groszowice - wylicza Mirosław Siemieniec z PKP Polskie Linie Kolejowe.
Obok torów wybudowano konstrukcje wsporcze i zamontowano nową sieć trakcyjną. Montowane są też nowe urządzenia sterowania ruchem, które zwiększyły pozom bezpieczeństwa ruchu kolejowego.
Prace prowadzone są także na dworcach i stacjach. W Kędzierzynie-Koźlu gotowe są już perony nr 2 i 3, a przygotowywane nr 1 i 4. Wygodny dostęp do pociągów gwarantują wyremontowane już stacje m.in. w Zdzieszowicach, Gogolinie i Górażdżach oraz Jasionie.
Zmienia się stacja w Gogolinie, gdzie budowane jest 40-metrowe przejście pod torami, które zapewni bezpieczny dostęp do peronów i komunikację z jednej na drugą stronę linii kolejowej - mówi Mirosław Siemieniec.
W sumie na trasie Opole - Kędzierzyn-Koźle przebudowanych zostanie 10 stacji i przystanków.
Po zakończeniu prac pociągi pomiędzy Opolem a Kędzierzynem-Koźlem pojadą z prędkością do 160 km/h, a czas przejazdu skróci się z 50 do nawet 25 minut.
Koszt inwestycji, która zakończy się w 2021 roku to 815,7 mln złotych, Unia Europejska dała na nią nieco ponad 397 mln.
Co ciekawe, w związku z pracami w Kędzierzynie-Koźlu, pociągi Intercity nie mają możliwości wjazdu na tutejszy dworzec główny. Część z nich zatrzymuje się na przystanku... Azoty.
Wybory samorządowe 2024 - II tura
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?