Przebudowa ul. 1 Maja w Opolu. Jest chętny na budowę prawoskrętu pomiędzy ul. Krakowską a Kołłątaja. Ma on pomóc w rozładowaniu korków

Sławomir Draguła
Sławomir Draguła
Dopiero co przebudowana ulica w centrum Opola będzie przebudowywana ponownie.
Dopiero co przebudowana ulica w centrum Opola będzie przebudowywana ponownie. Sławomir Draguła
Jedna firma zgłosiła się do przetargu na rozbudowę ul. 1 Maja w Opolu przy dworcu PKP. BEST OPEBEL zaproponował za wykonanie inwestycji 890 tys. złotych, miasto ma na ten cel w budżecie nieco ponad 800 tys. Co teraz?

Ul. 1 Maja w centrum Opola została przebudowana w zeszłym roku. Inwestycję przeprowadzono w ramach budowy centrum przesiadkowego "Opole Główne".

Podczas prac zlikwidowany został krótki, ale ważny odcinek ul. Armii Krajowej od skrzyżowania z Krakowską, Korfantego i 1 Maja do wjazdu na parking i plac przed dworcem PKP.

No i od tego czasu zaczęły tworzyć się spore korki. Jadący od strony ul. Piastowskiej stracili bowiem możliwość "ucieczki" w Armii Krajowej już przy budynku poczty. Teraz muszą jechać do świateł na skrzyżowaniu z ul. Kołłątaja i Armii Krajowej tam skręcić w prawo na nowym łączniku.

W związku z tym Miejski Zarząd Dróg w Opolu ogłosił przetarg na zaprojektowanie i budowę prawoskrętu na ul. 1 Maja w rejonie Centrum Przesiadkowego "Opole Główne", który ma pomóc w rozładowaniu korków.

Zgłosiła się do niego jedna firma - BEST OPEBEL. To ta sama, która prowadzi przebudowę placu przed dworcem PKP, który bezpośrednio sąsiaduje z odcinkiem, który ma być rozbudowany.

Zaproponowana w przetargu kwota to 890 tys. złotych, natomiast Miejski Zarząd Dróg w Opolu ma na ten cel zarezerwowane nieco ponad 800 tys. złotych

- Oferta jest analizowana - mówi Adam Leszczyński, rzecznik prezydenta Opola.

Jeśli dojdzie do podpisania umowy, to BEST OPEBEL będzie miał 9 miesięcy na realizację zadania - trzy na projekt, sześć na prace.

- Chcę wszystkich zapewnić, że nie będziemy wchodzili ani w drogę rowerową ani w chodnik, na prawoskręt wykorzystamy pas trawy, który znajduje się między drogą rowerową a jezdnią - mówi Adam Leszczyński.

W planach jest też wykorzystanie wszystkich istniejących już elementów infrastruktury, czyli sygnalizatorów, znaków, krawężników i kostki brukowej.

Przypomnijmy. Dodatkowy pas do skrętu w kierunku Armii Krajowej będzie zaczynał się tuż za skrzyżowaniem 1 Maja, Krakowskiej i Korfantego a kończył przy światłach na skrzyżowaniu z Kołłątaja i Armii Krajowej.

Paweł Szrot ostro o "Zielonej Granicy"."To porównanie jest uprawnione"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na opole.naszemiasto.pl Nasze Miasto
Dodaj ogłoszenie