Przez kilka lat stały na bocznicy i rdzewiały, teraz są remontowane i pojadą przez Opolszczyznę. Chodzi o składy ED74, popularne "edyty"

Sławomir Draguła
Sławomir Draguła
"Edyty" przez kilka lat stały na bocznicy i rdzewiały. Teraz są remontowane i wyjadą na tory. Gazeta Krakowska
Unowocześnione pociągi mają być wykorzystywane głównie na trasach Wrocław - Opole – Lublin i Wrocław - Opole – Kielce. Przez kilka ostatnich lat składy stały na bocznicy i niszczały.

Dobiega końca modernizacja pierwszych dwóch elektrycznych zespołów trakcyjnych ED74, którą dla PKP Intercity realizuje konsorcjum spółek Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego „Mińsk Mazowiecki” oraz PESA Bydgoszcz.

Popularne "edyty" przez kilka lat stały na krakowskiej bocznicy i niszczały. Teraz zyskają drugie życie. Wyremontowane pociągi mają być wykorzystywane głównie na trasach Wrocław - Opole – Lublin i Wrocław - Opole – Kielce.

- Pierwsze zaczną wozić pasażerów w drugim półroczu 2021 roku - informuje Katarzyna Grzduk, rzecznik prasowy PKP Intercity.

Przypomnijmy, przewoźnik podpisał umowę na modernizację 14 elektrycznych zespołów trakcyjnych ED74 w czerwcu 2019 roku. Wartość kontraktu wynosi 274,8 mln zł brutto.

Dostawa wszystkich zmodernizowanych składów nastąpi do czerwca 2023 roku.

- Pasażerowie skorzystają w nich m.in. z klimatyzacji, wygodnych foteli i Wi-Fi, a każde miejsce będzie miało dostęp do gniazdka elektrycznego - dodaje Katarzyna Grzduk.

W pociągach zainstalowane zostaną także wzmacniacze sygnału komórkowego oraz po dwie maszyny z napojami i przekąskami. Pojazdy będą również dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, w każdym z nich znajdzie się również miejsce przeznaczone do przewozu rowerów.

- Po modernizacji składy ED74 będą istotnym wzmocnieniem naszej floty i pomogą rozwinąć ofertę połączeń w południowej części Polski - mówi Marek Chraniuk, prezes zarządu PKP Intercity.

Kolejne zmodernizowane wagony już w PKP Intercity

W zakładzie ZNTK „Mińska Mazowiecki” trwają również prace przy modernizacji wagonów typu 141A-20. Pierwszych 40 PKP Intercity odebrało na początku lutego, a na mocy wykorzystanego przez przewoźnika prawa opcji, trafi do niego kolejnych 20 pojazdów.

- Pierwsze cztery już dostarczono, reszta przyjedzie do nas do końca drugiego kwartału 2021 roku - informuje PKP Intercity.

Zmodernizowane wagony to pojazdy z trzema przedziałami klasy pierwszej (łącznie 18 miejsc siedzących) i bezprzedziałową częścią klasy drugiej z 48 miejscami.

Wyposażone są w klimatyzację, gniazdka elektryczne oraz bezprzewodowy internet. Modernizacja objęła także instalację elektronicznego systemu informacji pasażerskiej, wzmacniaczy sygnału GSM/LTE oraz toalet z zamkniętym układem.

Koronawirus groźny tylko w pomieszczeniach

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie