Każdy taki wagon posiada dwa wydzielone przedziały dla opiekunów z dzieckiem, których ściany i wykładzinę podłogową zdobią grafiki z motywami zwierzęcymi.
- Siedziska foteli łączą się ze sobą, dzięki czemu powstaje jedna wygodna płaszczyzna, a toaleta wyposażona jest w przewijak dla dzieci - wylicza Katarzyna Grzduk, rzecznik prasowy PKP Intercity.
W wagonach jest też specjalny przedział przeznaczony dla dwóch osób niepełnosprawnych wraz z dwoma opiekunami, w którym są dwa pełnowymiarowe fotele oraz miejsce na dwa wózki inwalidzkie z trójpunktowymi pasami bezpieczeństwa.
Do dyspozycji osób z niepełnosprawnościami pozostają przyciski SOS, panel indywidualnego sterowania oświetleniem i klimatyzacją, indywidualne stoliki oraz duża śmietniczka. Natomiast wysuwana rampa pozwala podróżnym na wózkach bezpiecznie wjechać na pokład.
Pozostałą część wagonu tworzy przestrzeń bezprzedziałowa. W zależności od miejsca do siedzenia podróżni korzystają z indywidualnych lub czteroosobowych stolików.
Do dyspozycji każdego pasażera jest gniazdko elektryczne i USB, bezprzewodowy internet oraz nowoczesny system informacji pasażerskiej.
- W pojazdach COMBO wydzielona jest także przestrzeń, w której można przewieźć rowery - mówi Katarzyna Grzduk.
Wagony kursują m.in. na trasie Kraków/Lublin– Katowice – Opole - Wrocław – Zielona Góra – Szczecin – Świnoujście, a ich koszt to 310 mln zł brutto. Dofinansowanie z Unii Europejskiej wynosi ponad 91,5 mln złotych.
Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?